مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:
6 خدمت صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر الکترونیکی شدن/ اجرای سیاست "تمرکز" در ارائه خدمات الکترونیک
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در راستای بخشنامه دولت مبنی بر "دولت الکترونیک" هدف گذاری‌هایی صورت گرفته و لیست خدماتی که در راستای دولت الکترونیک باید به شکل الکترونیک ارائه کنیم ۳۲ خدمت است که از این تعداد 9 خدمت الکترونیکی شده و 6 خدمت در مسیر الکترونیکی شدن قرار دارد.
کد خبر: 4199
تاریخ خبر: 1399/07/13
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در راستای بخشنامه دولت مبنی بر "دولت الکترونیک" هدف گذاری‌هایی صورت گرفته و لیست خدماتی که در راستای دولت الکترونیک باید به شکل الکترونیک ارائه کنیم ۳۲ خدمت است که از این تعداد 9 خدمت الکترونیکی شده و 6 خدمت در مسیر الکترونیکی شدن قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حمیدرضا رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری برای الکترونیکی شدن خدمات و با اشاره به اینکه از ۳۲ خدمت این صندوق ۹ خدمت به طور کامل الکترونیک شده و در حال حاضر نیز در دسترس است، اظهار داشت: ۶ خدمت دیگر در حال نهایی شدن است و ۱۷ خدمت باقی مانده هدف گذاری شده که تعدادی از آن ها در سال ۹۹ و تعدادی دیگر در سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

رضوانی گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین، برقراری حقوق بازنشستگی (عادی)، برقراری حقوق وظیفه ازکارافتادگی، ارائه احکام بازنشستگی و فیش حقوقی، پرداخت کمک هزینه عصا، سمعک و عینک، پرداخت وام ضروری بازنشستگان و موظفین، تور‌های مسافرتی بازنشستگان و پاسخ به استعلامات مرتبط با مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری، از جمله خدماتی است که توسط صندوق بازنشستگی کشوری به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه «
متمرکز سازی روش ارائه خدمات الکترونیک، سیاستی است که در دستور کار صندوق ‌بازنشستگی‌ کشوری قرار دارد»، اضافه کرد: در این راستا سایت sabasrm.ir راه اندازی شده و تمام خدمات صندوق بازنشستگی از طریق این سایت امکان پذیر است؛ پس اگر بخواهیم یک سایت را به ذینفعان معرفی کنیم تا از خدمات الکترونیک صندوق بهره‌مند شوند فقط همین یک سایت معرفی خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: پیش از این، سایت صندوق بازنشستگی کشوری نیز خدمات برخط را ارائه می‌داد، اما در حال حاضر خدمات قبلی که در سایت صندوق بازنشستگی ارائه می‌شد، به سایت sabasrm.ir منتقل می شود و سایت اصلی صندوق بیشتر منبع اطلاع رسانی و خبری خواهد شد.

رضوانی افزود: احراز هویت و تمدید احکام وراث اناث مشترکین صندوق، اصلاح حقوق بازنشستگی و وظیفه مشترکین صندوق، انتقال حقوق بازنشستگی یا وظیفه صندوق از یک استان به استان دیگر، صدور ضمانت نامه بازنشستگان صندوق جهت ارائه به بانک یا سایر مراکز، صدور معرفی نامه برای دریافت حقوق بازنشستگان و موظفین خارج از کشور صندوق، قطع حقوق بازنشستگی و وظیفه مشترکین صندوق و اشتراک خویش فرمائی با صندوق، ۶ خدمتی است که در حال الکترونیک شدن است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چند درصد خدمات الکترونیک شدن و چند درصد در شرف الکترونیک شدن است؟»، گفت: براساس لیست دستورالعمل دولت الکترونیک، ۴۸درصد الکترونیکی شدند و ۵۲ درصد در شرف الکترونیک شدن هستند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در بحث ارتباط با اپراتور‌های صندوق بازنشستگی فقط یک شماره به ذینفعان معرفی می‌شود که شماره ۲۵۰۰ است و از همه نقاط کشور می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و پاسخ سوالات خود را به صورت 24 ساعته و در طول ایام هفته دریافت کنند که این سرشماره مربوط به مرکز ارتباط با ذینفعان است.
۱۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۲۹
کد خبر : ۱۳,۳۶۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.