چه کنیم زود نمیریم

۵ ورزشی که از مرگ‌ زودهنگام جلوگیری می‌کنند

۵ ورزشی که از مرگ‌ زودهنگام جلوگیری می‌کنند
مطالعات علمی بارها ثابت‌ کرده‌اند که فعالیت‌ ورزشی به کاهش فشارخون و کلسترول کمک می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. با مطالعه این مطلب درخواهید یافت که ۵ ورزش بیش از سایر رشته‌های ورزشی به سلامت بدن و درنهایت به جلوگیری از مرگ زودهنگام کمک می‌کنند.
به گزارش همشهری آنلاین، ورزش همه‌چیز را بهتر می‌کند؛ از کیفیت خواب گرفته تا انرژی و قدرت حافظه‌تان را. ورزش به شما کمک می‌کند شاد و متعادل‌ زندگی کنید و از زندگی‌ بیشتر لذت ببرید. در ادامه، به ورزش‌هایی خواهیم پرداخت که گاردین به‌تازگی در مطلبی از تاثیر آنها در طول عمر یا به نوعی جلوگیری از مرگ زودهنگام گفته است.


۱- دو و میدانی
 
اخیرا مجله طب ورزشی انگلیس نتیجه تحقیقات خود را در مورد نقش ورزش دوومیدانی در سلامتی منتشر کرده است. این تحقیقات نشان می‌دهد که دویدن صرف نظر از مدت و سرعت آن، می‌تواند احتمال مرگ زودهنگام را کاهش دهد. این تحقیق روی ۶ گروه مختلف انجام شد و بیش از ۲۳۰ هزار نفر در دوره‌های ۵/۵ تا ۳۵ ساله در این تحقیق شرکت داشتند. محققان گزارش داده‌اند که هر میزان دویدن، حتی فقط یک‌بار در هفته، بهتر از انجام ندادن آن است.
 
۲- شنا
 
طبق یک مطالعه که هیات شنای انگلستان در سال ۲۰۱۷ انجام داد، مشخص شد که احتمال مرگ زودهنگام در شناگران ۲۸ درصد و احتمال سکته قلبی و ابتلای آنها به بیماری قلبی نسبت به سایرین ۴۱ درصد کمتر است. در این پژوهش بیش از ۸۰ هزار نفر شرکت کردند. در گزارش مربوط به نتایج این پژوهش آمده است: شنا یک تمرین مقرون به صرفه برای افراد در هر سنی است. این ورزش به افراد مسن کمک می‌کند که از نظر ذهنی و جسمی سالم بمانند. همچنین شنا به رشد مهارت‌های بدنی، شناختی و اجتماعی کودکان کمک می‌کند.
 
۳- تنیس
 
محققان در پی یافتن نقش و تاثیر ورزش‌های مختلف در سلامتی بودند که دریافتند اگر افراد در هر سنی به طور منظم تنیس و بدمینتون بازی کنند، احتمال مرگ زودهنگام آنها تا ۴۷ درصد کاهش می‌یابد. نتیجه این تحقیق را مجله طب ورزشی انگلیس منتشر کرده است.
 
۴- یوگا
 
یوگا علاوه بر کمک به افزایش قدرت، بهبود تنفس و انعطاف‌پذیری بدن، عوامل خطرزا در ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند کلسترول و فشارخون را کاهش می‌دهد. مطالعه کالج قلب‌شناسی آمریکا نشان داد افرادی که ترکیبی از یوگا و ورزش‌های هوازی مانند دویدن یا شنا را انجام می‌دهند، در مقایسه با افرادی که فقط یکی از این ورزش‌ها یا ورزش دیگری را انجام می‌دهند، سطح کلسترول و فشارخونشان تا دوبرابر کاهش می‌یابد.
 
۵- پیاده‌روی سریع
 
مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که نشستن بیش از حد می‌تواند یک عامل برای مرگ زودهنگام باشد. یک مطالعه منتشر شده توسط مجله طب ورزشی انگلیس نشان داد که فعالیت‌های سطح پایین، مانند پیاده‌روی آن هم فقط بین ۱۰ دقیقه تا یک ساعت در هفته، می‌تواند کلا خطر مرگ را تا ۱۸ درصد کاهش دهد.
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹
همشهری آنلاین |
تعداد بازدید : ۱۰۶
کد خبر : ۱۲,۰۷۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.