کاهش وزن و رفع استرس، هر دو را با این ورزش داشته باشید

کاهش وزن و رفع استرس، هر دو را با این ورزش داشته باشید
قطعاً می دانید برای کاهش وزن، باید میزان کالری که می سوزانید از کالری دریافتی تان بیشتر باشد.
 
به گزارش بهداشت نیوز،  قطعاً می دانید برای کاهش وزن، باید میزان کالری که می سوزانید از کالری دریافتی تان بیشتر باشد.
 
اما ممکن است برایتان عجیب باشد که چطور ورزش یوگا می تواند به لاغر شدنشما کمک کند، ورزشی که حتی ضربان قلب شما را افزایش نمی دهد! در این مطلب رابطه ورزش یوگا با کاهش وزن را بررسی کرده ایم که پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالعه کنید.
 
آیا یوگا باعث لاغری می شود؟
کوتاه ترین جواب این سوال که آیا یوگا باعث لاغری می شود، این است که خیلی راحت بگوییم جواب کوتاهی برای این سوال وجود ندارد! یوگا بسیار گسترده است.
 
قطعاً می توانید با انجام یوگا بطور منظم وزن کم کنید، اما اضافه کردن یوگا به روال تمرینی تان تضمین نمی کند که شما وزن کم کنید. اینکه آیا شما با انجام یوگا وزن کم می کنید یا نه، به کل کالری سوزانده شده روزانه و کالری هایی که روزانه دریافت می کنید بستگی دارد.
 
یوگا اگر به طور منظم انجام شود می تواند منجر به کاهش وزن شود ولی نه به اندازه ای که معمولا فعالیت فیزیکی را به کاهش وزن مرتبط می دانیم. اصولا کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که میزان کالری دریافتی فرد از میزان کالری مصرفی کمتر باشد. اگر فرد ورزش کند انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد.
 
اگر می خواهید وزن کم کنید نباید به حرکات کششی و آرامش بخش اکتفا کنید!
بیشتر افراد برای لاغر شدن، باید هم کالری دریافتی و هم کالری مصرفی شان را تغییر دهند. بسیاری از حرکات یوگا کالری کمتری در مقایسه با دیگر حرکات ورزشی (مثل دویدن یا پیاده روی تند) می سوزانند. البته یوگا می تواند میزان خودآگاهی فرد را افزایش دهد که در نتیجه فرد غذاهای مفیدتری خواهد خورد. افراد از غذاهایی که اصطلاحا سنگین هستند اجتناب کرده و مواد مغذی تری مصرف خواهند کرد که نهایتا باعث کاهش وزن شان می شود.
 
کسانی که استرس زیاد دارند بیشتر غذا می‌خورند و یوگا می تواند با کاهش استرس کالری دریافتی فرد را پایین آورد.
 
میزان کالری سوزی با ورزش یوگا
تعداد کالری که شما با انجام یوگا مصرف می کنید، به وزن و مدت تمرین شما بستگی دارد. اگر 60 کیلو وزن داشته باشید، حدود 120 کالری و اگر 85 کیلو داشته باشید، 178 کالری در 30 دقیقه انجام یوگا خواهید سوزاند.
اگر مدت تمرینتان را به یک ساعت افزایش دهید، مقدار کالری سوزانده شده، تقریبا دو برابر می‌شود. بنابراین اگر کالری مصرفی‌تان ثابت باشد و یک ساعت یوگا به روال روزانه تان اضافه کنید، باید آرام آرام شروع به از دست دادن وزن کنید.
 
یوگا اگر با رژیم غذایی مناسب همراه شود می تواند باعث کاهش وزن شود.
مثل هر برنامه ورزشی شما باید هفته ای چهار تا پنج بار یوگا کار کنید تا بدنتان تغییر فرم دهد. همچنین باید رژیم غذایی مرتبط داشته باشید. در این صورت متابولیسم بدنتان افزایش یافته و بدنتان خوش فرم می شود و حتی وزن تان کم می شود.
 
میزان کالری سوزی با سایر ورزش ها
در حالیکه شما می توانید با انجام یوگا و کنترل دقیق کالری مصرفی تان وزن کم کنید، اما با انتخاب وزش های دیگر، سریعتر کالری خواهید سوزاند.
تمام این کالری سوزی ها براساس فعالیت یک خانم 70 کیلویی است.
با یک ساعت شناکردن 400 کالری می سوزانید.
با یک ساعت دویدن 660 کیلوکالری می سوزانید.
با یک ساعت ایروبیک 460 کیلوکالری می سوزانید.
با یک ساعت تمرین تنیس خاکی 470 کیلوکالری می سوزانید.
انجام یوگا به طور منظم و مصرف کالری کمتر از کالری سوزانده شده با این ورزش منجر به کاهش وزن می شود.
 
یوگا چطور باعث لاغری می شود؟
لازم است بدانید که یوگا، یک نوع ورزش ذهنی است که باعث می شود متفکرانه تر به زندگی نگاه کنید. با ورزش یوگا، دیگر گرسنگی حقیقی را از گرسنگی کاذب تشخیص خواهید داد!
می توانیم به صورت کلی بگوییم که این ورزش باعث می شود تا اعماق بدن خود را ببینید و از خودتان بابت هر نکته کوچک و جزئی سؤال بپرسید. البته تسلط و کنترل بر احساسات شخصی نیز یکی دیگر از فواید ورزش یوگاست. با شرکت در کلاس متوجه خواهید شد که هیچ تمایزی بین مغز، بدن و احساسات وجود ندارد و همه اینها باهم در ارتباط است.
 
بهترین تمرینات برای کاهش وزن
متخصصان معتقدند که افزایش فعالیت فیزیکی برای شروع کاهش وزن یک قدم مفید است؛ پس باید نوع یوگای مناسب برای این کار انتخاب شود.
 
اگر هدفتان کاهش وزن است، یوگاهای قدرتی مثل آشتانگا و وینیاسا می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این کلاسها معمولا 90 دقیقه طول می کشند و می توانند سیستم خون رسانی بدن را تقویت کنند و شما انرژی مصرف خواهید کرد. عضلاتتان قوی تر خواهند شد و استخوان هایتان هم برای تحمل نیروهای زیاد آماده می شوند.
 
نکات پایانی
بهترین نتیجه ای که از ورزش گرفته می شود، این است که احتمال ابتلا به بیماری های کشنده مثل بیماری های زیر را کاهش می هد:
بیماری های قلبی
فشار خون بالا
پوکی استخوان
بیماری دیابت
چاقی
کلسترول بالا
سرطان سینه
ایست و حملات قلبی
ورم مفاصل
یوگا معمولا فقط یک ورزش فیزیکی قلمداد می شود ولی در اصل تمام جنبه های زندگی مثل رژیم غذایی، افکار ذهنی، سبک زندگیو فلسفه را در بر دارد.
 
 
 
 
۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۹
بهداشت نیوز |
تعداد بازدید : ۸۳۸
کد خبر : ۱۰,۰۸۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.