» سلامت جسم و روان » ورزش و سلامت
سالمندان ورزش را کنار نگذارند
ورزش برای افراد سالمند بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای پیشگیری از پوکی استخوان،آلزایمر ،بیماری های قلبی و غیره می تواند برای آن ها مفید است چه فعالیت های ورزشی برای این رده سنی مفید و مناسب است؟
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
[ تعداد بازدید : ۶۳۴ ]
ورزش منظم احتمال ابتلا به ۷ نوع سرطان را کاهش می‌دهد
مطالعه جدید نشان می دهد ورزش احتمال ابتلا به هفت نوع سرطان را کاهش می دهد و هرچقدر میزان ورزش بیشتر باشد این ریسک بیشتر کاهش می یابد.
به گزارش ثریا محققان در این مطالعه داده‌های مربوط به ۹ مطالعه قبلی را که شامل بیش از ۷۵۰ هزار زن و مرد بود را بررسی کردند.
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
[ تعداد بازدید : ۱۳۴ ]
۴۵ دقیقه نشستن پشت میز کار چه بلایی برسرتان می‌آورد؟
بسیاری از کارمندانی که از کمر درد، گردن درد و دست درد ناشی از نشستن مداوم پشت رایانه‌ها و تایپ کردن‌های طولانی آسیب می‌بینند، آسیب‌های‌شان ناشی از کم‌تحرکی و ضعیف بودن عضلاتشان است.
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۹۷۸ ]
دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟
از مهم‌ترین فواید درازونشست می‌توان به تقویت عضلات ناحیه شکم اشاره کرد. درازونشست سبب بهبود عملکرد فرد در فعالیت‌های روزمره و ورزشی می‌شود. همچنین به‌صورت غیرمستقیم به حفظ وضعیت بدنی مطلوب در وضعیت‌های مختلف مانند راه رفتن و نشستن کمک می‌کند.
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۱,۱۷۳ ]
بعد از ۶۰سالگی هم باید ورزش کنید!
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی منجر به کاهش ۱۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در بین افراد ۶۰ سال به بالا می‌شود. به علاوه آنکه متوقف کردن فعالیت بدنی در این سنین نیز می‌تواند حدود ۲۷ درصد ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش دهد، بنابراین باید گفت که ورزش کردن در سنین ۶۰ سالگی به بالا جزء فعالیت‌های واجب به شمار می‌آید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
[ تعداد بازدید : ۱۶۵ ]
بهترین ورزش برای چشم‌ ها
چشم‌ها همچون دوربین بدن عمل کرده و به فرد اجازه می‌دهند که تماشا کند و به حافظه بسپارد.
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۴۴
[ تعداد بازدید : ۳۴۵ ]
چند راه حل و ورزش ساده برای درمان خروپف
یکی از نگرانی‌ها و مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد خروفپ شبانه است که به راحتی می‌تواند با انجام تمریناتی آنرا رفع کرد.
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
[ تعداد بازدید : ۱,۲۳۸ ]
کاهش کمردرد با ورزش در آب
کمردرد یکی از دردهای شایعی است که افراد تجربه می‌کنند. می‌توان با تغییر رژیم غذایی یا تغییر وضعیت خوابیدن کمردرد را کاهش داد اما ورزش‌هایی نیز برای کاهش کمردرد وجود دارند.
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
[ تعداد بازدید : ۱,۱۴۳ ]
نرمش های طبی مفید برای درمان درد پاشنه پا چیست
از مهمترین اقدامات درمانی برای بهبود درد پاشنه پا انجام نرمش های کششی است. هدف از انجام این نرمش ها افزایش قابلیت انعطاف فاشیای پلانتار و عضلات پشت ساق و تاندون آشیل است.
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
[ تعداد بازدید : ۳,۱۰۰ ]
13 ورزش برای درد سیاتیک
عصب سیاتیک از قسمت پایین کمر یا نخاع شروع شده و تا انتهای هر پا ادامه دارد. عملکرد نادرست عصب سیاتیک (Sciatica) موجب بروز یک بیماری به نام سیاتیک می گردد. سیاتیک با درد، ضعف، بی حسی و یا سوزن سوزن شدن پا همراه است.
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
[ تعداد بازدید : ۳,۳۷۵ ]
۱۱ دلیل برای انجام مدیتیشن
کاهش استرس از طریق مدیتیشن می تواند گزینه ای مفید در پیشگیری از یا کاهش فشار خون بالا باشد.
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
[ تعداد بازدید : ۳۱۱ ]
چگونه انحراف انگشت شست پا را درمان کنیم؟
نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انحراف انگشت شست پا مشکل شایعی است که از سنین پیش از ۱۰ سال آغاز می‌شود و بیشتر در زنان اتفاق می‌افتد.
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
[ تعداد بازدید : ۳۱۶ ]
برای حفظ تندرستی این ورزش ها را در پیش بگیرید
برخی فعالیت های ورزشی ساده هم می توانند موجب تناسب اندام و تندرستی شما شوند این ورزش ها ملایم بوده و باعث تقویت سلامتی تان می شوند پیاده روی و دوچرخه سواری و شنا جزو این ورزش ها به شمار می روند که گاها به عنوان تفریح انجام می شوند.
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
[ تعداد بازدید : ۹۹۸ ]
۶۰ ساله‌ها برای سلامت قلب و عروق ورزش کنند
ورزش کردن پس از ۶۰ سالگی از خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۵۳
[ تعداد بازدید : ۲۸۶ ]
دویدن موجب تقویت حافظه می شود
به گفته محققان، برنامه منظم و بلندمدت ورزش به تقویت حافظه کمک می کند، چراکه موجب ترشح پروتئینی می شود که رشد سلول های مغز را افزایش می دهد.
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۵۷
[ تعداد بازدید : ۱,۰۴۶ ]
درمان فوری درد پا با 5 حرکت طب رفلکسولوژی
یکی از روش های قدیمی چینی ها برای درمان فوری درد پا استفاده از حرکاتی است که در طب رفلکسولوژی وجود دارد ، حرکاتی که در این بخش آموزش خواهیم داد.
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۲۵
[ تعداد بازدید : ۲,۴۱۴ ]
چگونه قوز کمر را درمان کنیم؟
زمانی که کودکان در سنین رشد هستند، والدینشان همیشه به آن‌ها نصیحت می‌کنند که صاف بنشینند و ستون فقراتشان را صاف نگاه دارند. این یک روش آسان برای پیشگیری از بوجود آمدن قوز کمر است. البته مبتلا شدن به قوز کمر، سن و سال نمی‌شناسد...
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
[ تعداد بازدید : ۱,۲۷۹ ]
روند پیشرفت پارکینسون را با ورزش کاهش دهید
یک عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: بیماری پارکینسون درمان قطعی ندارد، اما با انجام تمرین‌های ورزشی می‌توان از پیشرفت این عارضه جلوگیری کرد.
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۴۳
[ تعداد بازدید : ۳۹۹ ]
اثرات چشمگیر پیاده‌روی در سلامت بازنشستگان
۲۰تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی، خطر مرگ را می تواند در سالمندان تا ۵۰درصد کاهش دهد. محققان در مقایسه نرخ مرگ و میر بین مردان ۷۰ تا ۹۲ ساله که زندگی بی‌تحرک دارند با مردانی که در همین گروه سنی در سطوح مختلفی از فعالیت‌های تناسب اندام حضور دارند، دریافته‌اند که در ازای هر دو دقیقه پیاده‌روی، مرگ‌ومیر تا ۱۰درصد کاهش پیدا می‌کند.
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
[ تعداد بازدید : ۱,۲۸۱ ]
هر روز وقت ورزش ندارید؟ جمعه‌ها برای سلامتی‌تان دوپینگ کنید!
وقت ندارید هر روز ورزش کنید؟ نگران نباشید؛ تحقیقی جدید نشان داده اگر فقط جمعه‌ها ، ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید به همان اندازه ورزش روزانه، به سلامتی خود کمک کردید.
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
[ تعداد بازدید : ۹۶۹ ]
برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.