» سلامت جسم و روان » ورزش و سلامت
اثرات چشمگیر پیاده‌روی در سلامت بازنشستگان
۲۰تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی، خطر مرگ را می تواند در سالمندان تا ۵۰درصد کاهش دهد. محققان در مقایسه نرخ مرگ و میر بین مردان ۷۰ تا ۹۲ ساله که زندگی بی‌تحرک دارند با مردانی که در همین گروه سنی در سطوح مختلفی از فعالیت‌های تناسب اندام حضور دارند، دریافته‌اند که در ازای هر دو دقیقه پیاده‌روی، مرگ‌ومیر تا ۱۰درصد کاهش پیدا می‌کند.
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۴۵۵ ]
تاثیر ورزش در زندگی انسان
اگر بخواهیم اهمیت ورزش را در سلامتی انسان بدانیم خواهیم دید که اثرات مفید فعالیت های ورزشی را در پیشگیری – درمان و کنترل بسیاری از نارسایی های قلبی و عروقی و تنفسی نشان می دهد امروزه که زندگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۳۹
[ تعداد بازدید : ۶۳۰ ]
اثر ورزش بر فعالیت مغزی
ورزش تنها برای سلامت قلب و کنترل وزن شما مفید نیست، بلکه توانایی ذهنی و هوش شما را نیز تقویت می کند. مطالعات نشان داده اند که ورزش برای مغز نیز بسیار مفید است و بر خلق و خو، پُر انرژی بودن، هوشیاری و احساسات خوب شما بسیار موثر می باشد.
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
[ تعداد بازدید : ۵۸۷ ]
پنج ورزشی که به راحتی بدن شما را دگرگون و جوان می کند
ورزش علاوه بر آثار مثبت بر سیستم قلب و عروق و افزایش توانمندی عضلات بدن شده و باعث و تاثیرات مهمی در بدن می شود.
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۱۶
[ تعداد بازدید : ۸۵۱ ]
4 نکته ورزشی برای افراد بالای 40 سال
بعد از گذشتن از سن 40 سالگی بدن سخت‌تر می‌شود و انعطاف پذیری خود را تا حدودی از دست می‌دهد بنا‌بر‌این باید تغییراتی در برنامه ورزشی ایجاد کرد تا برای این سن مناسب‌تر باشد.
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
[ تعداد بازدید : ۷۶۸ ]
تاثیر پیاده روی روزانه بر جسم و ذهن‌
درست است که پیاده روی، ورزشی ساده است اما دلیل نمی‌شود مفید نباشد. بهتر است فعلا توصیه‌ی «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» را فراموش کنید و از پیاده روی‌های‌تان لذت ببرید!
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
[ تعداد بازدید : ۷۸۵ ]
۵ ورزش ساده اما تاثیر گذار
فواید ورزش برای سلامتی را همه ما می شناسیم. فوایدی مانند تاثیر آن بر کاهش وزن و مخصوصا کنترل وزن، تنظیم قندخون و پیشگیری از دیابت، درمان فشار خون و چربی خون بالا و صدها فایده مهم دیگری که ورزش برای سلامتی دارد. پنج ورزش ساده و موثر وجود دارد که می توانید به راحتی انجام دهید و نتایج آن را ببینید.
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
[ تعداد بازدید : ۸۷۳ ]
گردپشتی یا کایفوزیس  چیست؟
افزایش غیر طبیعی قوس ناحیه پشتی ستون فقرات را گرد پشتی یا کایفوزیس می گویند. افراد دارای گردپشتی دچار دور افتادگی در کتفها می شوند و دلیل دور شدن کتفها، تغییر موقعیت دنده ها و قفسه سینه گزارش شده است.
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
[ تعداد بازدید : ۴,۷۶۶ ]
21حرکت ورزشی برای افراد مسن
داشتن فعالیت بدنی مناسب برای افراد مسن بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که آنها دارای تحرک باشند و سالم زندگی کنند. این ورزش ها را ...
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۵۷
[ تعداد بازدید : ۱,۱۷۳ ]
۵ نکته قابل توجه برای دویدن در سرما
لایه لایه پوشیدن لباس‌ها یک راه عالی برای عایق‌بندی و محافظت اضافه در برابر سرماست، بدون آنکه توانایی شما برای حرکت را محدود کند یا به وزن شما به مقدار قابل توجهی بیفزاید.
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
[ تعداد بازدید : ۵۲۱ ]
چند راه حل و ورزش ساده برای درمان خروپف
یکی از نگرانی‌ها و مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد خروفپ شبانه است که به راحتی می‌تواند با انجام تمریناتی آنرا رفع کرد.
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
[ تعداد بازدید : ۶۷۶ ]
در هر سنی، فعال بمانید و برای ورزش کردن هم‌پا پیدا کنید
تناسب اندام هیچ مرزی ندارد؛ همه افراد می‌دانند که رژیم غذایی و ورزش، پایه‌های اساسی یک زندگی سالم هستند. مرتب ورزش کردن باعث افزایش نرمی بدن شده و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و همه ما برای انجام کارهای روزمره و سالم نگهداشتن بدن، به هر دوی این موارد (نرمی و قدرت بدنی) نیاز داریم. معمولا فعال نگهداشتن بدن و انجام مرتب فعالیت فیزیکی در دهه پنجم زندگی به بعد، برای افراد سخت‌تر از پیش می‌شود. به‌خصوص خانم‌ها در سنین جوانی به خاطر تولد فرزند و نگهداری از اعضای خانواده، وقت کمتری برای خود دارند و همین موانع باعث تغییر عادات و سبک زندگی آن‌ها می‌شود.
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
[ تعداد بازدید : ۴۲۲ ]
کاهش وزن و رفع استرس، هر دو را با این ورزش داشته باشید
قطعاً می دانید برای کاهش وزن، باید میزان کالری که می سوزانید از کالری دریافتی تان بیشتر باشد.
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
[ تعداد بازدید : ۱۸۴ ]
به مناسبت روز جهانی کوهستان؛ نکاتی که هر کوهنورد باید بداند!
کوهنوردی در سراسر جهان، فعالیت پر طرفداری است که رابطه مستقیمی با رعایت نکات تغذیه‏‎ای و سلامت دارد. کوهنوردان حرفه‌ای معمولا در همه ایام سال به کوهستان می‌روند وسرما، گرما، برف، باران وتوفان مانع کوهنوردی‌شان نمی‌شود.
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
[ تعداد بازدید : ۱۴۸ ]
فایده های استفاده از پله+عکس
بالارفتن از پله 50 درصد سخت تر و برای بدن مفیدتر از وزنه زدن و پیاده روی است
سوزاندن کالری؛ کاهش ریسک سکته قلبی؛ افزایش سلامت قلب و عروق؛ تقویت ماهیچه ها از فواید استفاده از پله است.
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
[ تعداد بازدید : ۶۴۱ ]
سلامت در ارتفاع
کوهنوردان حرفه‌ای معمولا در همه ایام سال به کوهستان می‌روند و سرما، گرما، برف، باران و توفان مانع کوهنوردی‌شان نمی‌شود. اما برای علاقه‌مندان که کوهنوردی را حرفه‌ای دنبال نمی‌کنند، فصل تابستان بهترین زمان صعود به کوه و قله‌هاست.
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
[ تعداد بازدید : ۳۰۰ ]
از بین بردن استرس با ساده ترین ورزش
اگر پر از استرس هستید و هیچ راهی برای آرام سازی خود پیدا نمی کنید، این مطلب را بخوانید.
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۳۲
[ تعداد بازدید : ۳۴۳ ]
حرکات ورزشی مناسب در آب،کمک به کاهش درد آرتروز
در اینجا چند حرکت که به آسانی در استخر میتوان انجام داد و به کاهش درد کمک می کنند، به شما معرفی می شود.
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۱۶
[ تعداد بازدید : ۹۹۰ ]
جادوی ورزش در اوقات فراغت
افسردگی، اضطراب، بیماری‌های قلبی ـ عروقی، ناهنجاری‌های حرکتی و... فهرست مشکلاتی که با جادوی ورزش از صفحه زندگی افراد ورزشکار پاک می‌شوند، فهرستی طولانی است. دلیلی که می‌تواند خیلی‌ها را به سوی فعالیت‌های ورزشی سوق دهد؛ موضوعی که کوچک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان نمی‌شناسد و همه شهروندان یک جامعه را با هرشغل و سمتی که دارند، تحت پوشش قرار می‌دهد. اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان تمامی اقشار جامعه، دقیقا به دلیل همین آثار سودمندی است که از این کار به دست می‌آید؛ آثاری که هرکدام می‌توانند یک بهانه باشند برای پرداختن به ورزش.
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
[ تعداد بازدید : ۷۴۳ ]
دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟
از مهم‌ترین فواید درازونشست می‌توان به تقویت عضلات ناحیه شکم اشاره کرد. درازونشست سبب بهبود عملکرد فرد در فعالیت‌های روزمره و ورزشی می‌شود. همچنین به‌صورت غیرمستقیم به حفظ وضعیت بدنی مطلوب در وضعیت‌های مختلف مانند راه رفتن و نشستن کمک می‌کند.
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
[ تعداد بازدید : ۳۹۶ ]