» سلامت جسم و روان » ورزش و سلامت
ورزش های مفید گروه سنی بالای 40 سال
سالمندی دورانی است که فعالیت های جسمانی و روانی فرد کاهش پیدا می‌کند و ابتلا به بیماری‌های جسمی و ذهنی ممکن است منجر به احساس افسردگی در فرد شود.
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
[ تعداد بازدید : ۲,۳۳۳ ]
از بین بردن استرس با ساده ترین ورزش
اگر پر از استرس هستید و هیچ راهی برای آرام سازی خود پیدا نمی کنید، این مطلب را بخوانید.
۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
[ تعداد بازدید : ۵۲۰ ]
تاثیر ورزش در زندگی انسان
اگر بخواهیم اهمیت ورزش را در سلامتی انسان بدانیم خواهیم دید که اثرات مفید فعالیت های ورزشی را در پیشگیری – درمان و کنترل بسیاری از نارسایی های قلبی و عروقی و تنفسی نشان می دهد امروزه که زندگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
[ تعداد بازدید : ۸۱۴ ]
ورزش آب کردن چربی‌های شکم و پهلو فقط در ۴ دقیقه
در این مطلب می خواهم با شما رازی را در میان بگذارم که فقط در ۴ دقیقه باعث تحول بدن تان می شود. این یک تبلیغ نیست و کاملا حقیقت دارد!
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
[ تعداد بازدید : ۱,۰۱۲ ]
ورزش؛ چشمه جوانی سلولی!
تردیدی وجود ندارد که ورزش منظم هم برای جوانان و هم برای افراد مسن مفید است. اما یافته های جدید پژوهشگران به برخی فواید ویژه تمرینات تناوبی (اینتروال) شدت بالا برای افراد مسن اشاره دارند.
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
[ تعداد بازدید : ۷۴۸ ]
درمان معجزه آسای زانو درد
ورزش یوگا اتحاد بین تن و روان، بین نیرو‌های مثبت و منفی وجود انسان را تقویت می‌کند و قدمت زیادی دارد.
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
[ تعداد بازدید : ۱۷۴ ]
21حرکت ورزشی برای افراد مسن
داشتن فعالیت بدنی مناسب برای افراد مسن بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که آنها دارای تحرک باشند و سالم زندگی کنند. این ورزش ها را ...
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
[ تعداد بازدید : ۱,۴۳۰ ]
خداحافظی با تحرک بدنی؛ سلام بر چاقی و بیماری
طی سالیان اخیر، تغییرات محیط زندگی و بی تحرکی موجب شده که اضافه وزن و چاقی، سلامت انسان ها را به مخاطره بیندازد. این عامل به نوبه خود در بروز بسیاری از بیماری ها به ویژه عارضه های قلبی - عروقی، فشار خون، دیابت، و سرطان روده نقش دارد. آمارهای هشداردهنده حاکی از آن است که حدود ۴۰ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال کشور، فعالیت بدنی کافی ندارند.
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۹
[ تعداد بازدید : ۴۹۶ ]
توصیه‌های ورزشی برای سالمندان و میانسالان
جراح و متخصص استخوان و مفاصل گفت: پله، چهار‌زانو و دو‌زانو نشستن و پیاده‌روی در سربالایی، سرپایینی و مناطق ناهموار از جمله مواردی است که افراد در میانسالی و سالمندی باید از آن بپرهیزند.
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
[ تعداد بازدید : ۸۵۷ ]
فواید جالب و خواندنی ورزش شطرنج
پیشگیری از آلزایمر، افزایش حافظه، تمرکز و خلاقیت و افزایش IQ از جمله فواید ورزش شطرنج هستند...
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
[ تعداد بازدید : ۱,۱۹۵ ]
حرکات ورزشی مناسب در آب،کمک به کاهش درد آرتروز
در اینجا چند حرکت که به آسانی در استخر میتوان انجام داد و به کاهش درد کمک می کنند، به شما معرفی می شود.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
[ تعداد بازدید : ۱,۲۱۹ ]
چقدر ورزش کنیم تا سکته مغزی نکنیم؟
آیا می‌دانستید سکته مغزی اولین علت ناتوانی در سال‌های باقیمانده‌ی زندگیست؟ هرچند هنوز کاملا مشخص نیست ورزش و تحرک بدنی چگونه از ریسک سکته مغزی کم می‌کند، اما به گفته‌ی دانشمندان مکانیسم این ارتباط، کنترل ریسک فاکتور‌هایی است که منجر به سکته مغزی می‌شوند.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
[ تعداد بازدید : ۱۷۶ ]
محققان توصیه می کنند؛ تحرک بدنی موجب تقویت حافظه می شود
طبق نتایج جدید، تحرک فیزیکی علاوه بر بدن و مغز، برای افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف هم سودمند است.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۲
[ تعداد بازدید : ۷۲۴ ]
ورزش کوتاه مدت هم عمر مردان را افزایش می‌دهد
بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش کردن حتی با شدت کم و زمان کم باعث افزایش عمر مردان سالمند می‌شود.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
[ تعداد بازدید : ۳۴۰ ]
آیا انگیزه بازنشستگان جهت پیوستن به فعالیت های ورزشی را می دانیم؟؟؟
فعالیت بدنی منظم ارتباط بسیاری با ارتقا سلامت جسمانی، اجتماعی و روانی همچون کاهش خطر بیماری های قلبی _عروقی، دیابت، چاقی، افسردگی و ارتقا روابط و عزت نفس دارد. اما چرا با وجود تاثیرات غیر قابل انکار آن بر سلامتی هنوز بسیاری از افراد در دوره بزرگسالی به دلایل مختلفی همچون بازنشستگی و جدایی از چارچوب کار منسجم، دچار کم تحرکی و کاهش سطح فعالیت می شوند؟
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۱۴
[ تعداد بازدید : ۴۵۴ ]
شاه کلیدی برای جنگ با پوکی استخوان
اغلب فعالیت های روزمره ای که انجام می دهیم ماهیت مقطعی دارند ومستمر نیستند. ورزش واقعی مستلزم افزایش ضربان قلب به مدت طولانی است. این امر فقط هنگام ورزش مستمر رخ می دهد. هدف برنامه ورزشی برای سلامت قلب جلسه های روزانه تحرک 30 تا 40 دقیقه ای است.
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۲
[ تعداد بازدید : ۴۶۶ ]
چگونگی حفظ تناسب اندام با افزایش سن
تداوم انجام تمرینات قدرتی با افزایش سن اهمیت بسیاری دارد، حتی اگر تنها تمریناتی که با کمک وزن بدن انجام می شوند در برنامه شما قرار داشته باشند.
با افزایش سن قرار نیست که انسان ضعیف‌تر شده و از تناسب اندام کمتری برخوردار باشد. با دنبال کردن یک روتین تناسب اندام مناسب، حضور ذهن و تلاش کافی، شما می توانید همچنان تناسب اندام، انعطاف پذیری و قدرت خود را حتی در سنین بالا نیز حفظ کنید.
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
[ تعداد بازدید : ۶۴۷ ]
7 فایده شگفت انگیز ورزش در آب
ورزش در آب برای تمام گروه های سنی - از کودکان تا افراد سالمند - مفید است. حتی افرادی که با آسیب دیدگی های عضلانی، تاندون یا استخوان مواجه شده اند و همچنین افراد دارای اضافه وزن و زنان باردار می توانند ورزش در آب را امتحان کنند.
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۰۴
[ تعداد بازدید : ۸۵۳ ]
5 دلیل که ورزش برای سلامت روان شما بسیار مفید است
در اینجا پنج مزیت فوق العاده ای از ورزش وجود دارد که باعث میشود شما قبل از اتمام متن کتانی هایتان را بپوشید.
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۴۹
[ تعداد بازدید : ۶۵۴ ]
در دوران پیری: برای حفظ تناسب اندام ورزش گروهی بهتر است یا انفرادی؟
اهمیت این مساله اینجاست که حفظ فعالیت بدنی می تواند موجب جلوگیری از بیماری های قلبی و محدودیت های فیزیکی در سالمندی که به طور جدی روی کیفیت زندگی تاثیر گذارند، بشود.پس بهتر است بدانید ورزش گروهی بهتر است یا انفرادی؟
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
[ تعداد بازدید : ۶۹۲ ]