» سلامت جسم و روان » ورزش و سلامت
حرکات ورزشی مناسب در آب،کمک به کاهش درد آرتروز
در اینجا چند حرکت که به آسانی در استخر میتوان انجام داد و به کاهش درد کمک می کنند، به شما معرفی می شود.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
[ تعداد بازدید : ۱,۱۲۷ ]
چقدر ورزش کنیم تا سکته مغزی نکنیم؟
آیا می‌دانستید سکته مغزی اولین علت ناتوانی در سال‌های باقیمانده‌ی زندگیست؟ هرچند هنوز کاملا مشخص نیست ورزش و تحرک بدنی چگونه از ریسک سکته مغزی کم می‌کند، اما به گفته‌ی دانشمندان مکانیسم این ارتباط، کنترل ریسک فاکتور‌هایی است که منجر به سکته مغزی می‌شوند.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
[ تعداد بازدید : ۱۱۰ ]
محققان توصیه می کنند؛ تحرک بدنی موجب تقویت حافظه می شود
طبق نتایج جدید، تحرک فیزیکی علاوه بر بدن و مغز، برای افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف هم سودمند است.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۲
[ تعداد بازدید : ۵۸۳ ]
ورزش کوتاه مدت هم عمر مردان را افزایش می‌دهد
بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش کردن حتی با شدت کم و زمان کم باعث افزایش عمر مردان سالمند می‌شود.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
[ تعداد بازدید : ۲۷۹ ]
آیا انگیزه بازنشستگان جهت پیوستن به فعالیت های ورزشی را می دانیم؟؟؟
فعالیت بدنی منظم ارتباط بسیاری با ارتقا سلامت جسمانی، اجتماعی و روانی همچون کاهش خطر بیماری های قلبی _عروقی، دیابت، چاقی، افسردگی و ارتقا روابط و عزت نفس دارد. اما چرا با وجود تاثیرات غیر قابل انکار آن بر سلامتی هنوز بسیاری از افراد در دوره بزرگسالی به دلایل مختلفی همچون بازنشستگی و جدایی از چارچوب کار منسجم، دچار کم تحرکی و کاهش سطح فعالیت می شوند؟
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۱۴
[ تعداد بازدید : ۴۱۹ ]
شاه کلیدی برای جنگ با پوکی استخوان
اغلب فعالیت های روزمره ای که انجام می دهیم ماهیت مقطعی دارند ومستمر نیستند. ورزش واقعی مستلزم افزایش ضربان قلب به مدت طولانی است. این امر فقط هنگام ورزش مستمر رخ می دهد. هدف برنامه ورزشی برای سلامت قلب جلسه های روزانه تحرک 30 تا 40 دقیقه ای است.
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۲
[ تعداد بازدید : ۳۹۲ ]
چگونگی حفظ تناسب اندام با افزایش سن
تداوم انجام تمرینات قدرتی با افزایش سن اهمیت بسیاری دارد، حتی اگر تنها تمریناتی که با کمک وزن بدن انجام می شوند در برنامه شما قرار داشته باشند.
با افزایش سن قرار نیست که انسان ضعیف‌تر شده و از تناسب اندام کمتری برخوردار باشد. با دنبال کردن یک روتین تناسب اندام مناسب، حضور ذهن و تلاش کافی، شما می توانید همچنان تناسب اندام، انعطاف پذیری و قدرت خود را حتی در سنین بالا نیز حفظ کنید.
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
[ تعداد بازدید : ۵۲۶ ]
7 فایده شگفت انگیز ورزش در آب
ورزش در آب برای تمام گروه های سنی - از کودکان تا افراد سالمند - مفید است. حتی افرادی که با آسیب دیدگی های عضلانی، تاندون یا استخوان مواجه شده اند و همچنین افراد دارای اضافه وزن و زنان باردار می توانند ورزش در آب را امتحان کنند.
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۰۴
[ تعداد بازدید : ۷۵۴ ]
5 دلیل که ورزش برای سلامت روان شما بسیار مفید است
در اینجا پنج مزیت فوق العاده ای از ورزش وجود دارد که باعث میشود شما قبل از اتمام متن کتانی هایتان را بپوشید.
۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۴۹
[ تعداد بازدید : ۵۹۳ ]
در دوران پیری: برای حفظ تناسب اندام ورزش گروهی بهتر است یا انفرادی؟
اهمیت این مساله اینجاست که حفظ فعالیت بدنی می تواند موجب جلوگیری از بیماری های قلبی و محدودیت های فیزیکی در سالمندی که به طور جدی روی کیفیت زندگی تاثیر گذارند، بشود.پس بهتر است بدانید ورزش گروهی بهتر است یا انفرادی؟
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
[ تعداد بازدید : ۵۹۸ ]
ورزش در تعطیلات نوروز، چقدر و چگونه؟
تعطیلات نوروز مخصوصا به‌خاطر طولانی بودن آن، ایامی است که الگوهای بدنی و تغذیه‌ای بسیاری از ما تغییر می‌کند و تازه بعد از تعطیلات متوجه می‌شویم که با پرخوری و کم‌تحرکی چه بلایی سر خودمان آورده‌ایم و افسوس‌ها و استرس‌ها و سردرگمی بین استفاده از راهکارهای مختلف برای آب کردن چربی‌های اضافه و درمان مشکلات اسکلتی ـ حرکتی آغاز می‌شود.
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
[ تعداد بازدید : ۶۵۴ ]
مناسبترین وقت برای ورزش افراد بالای 50 سال
به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر فاطمه کریمی افشار در این رابطه افزود: برای حفظ سلامت قلبی و ریوی، سالمندان باید ورزش های هوازی را داشته باشند که به توصیه انجمن های مختلف ورزشی توصیه می شود، حداقل سه روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش هوازی را انجام دهند.
۰۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
[ تعداد بازدید : ۷۱۰ ]
اثرات چشمگیر پیاده‌روی در سلامت بازنشستگان
۲۰تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی، خطر مرگ را می تواند در سالمندان تا ۵۰درصد کاهش دهد. محققان در مقایسه نرخ مرگ و میر بین مردان ۷۰ تا ۹۲ ساله که زندگی بی‌تحرک دارند با مردانی که در همین گروه سنی در سطوح مختلفی از فعالیت‌های تناسب اندام حضور دارند، دریافته‌اند که در ازای هر دو دقیقه پیاده‌روی، مرگ‌ومیر تا ۱۰درصد کاهش پیدا می‌کند.
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۵۲۷ ]
تاثیر ورزش در زندگی انسان
اگر بخواهیم اهمیت ورزش را در سلامتی انسان بدانیم خواهیم دید که اثرات مفید فعالیت های ورزشی را در پیشگیری – درمان و کنترل بسیاری از نارسایی های قلبی و عروقی و تنفسی نشان می دهد امروزه که زندگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۳۹
[ تعداد بازدید : ۶۹۴ ]
اثر ورزش بر فعالیت مغزی
ورزش تنها برای سلامت قلب و کنترل وزن شما مفید نیست، بلکه توانایی ذهنی و هوش شما را نیز تقویت می کند. مطالعات نشان داده اند که ورزش برای مغز نیز بسیار مفید است و بر خلق و خو، پُر انرژی بودن، هوشیاری و احساسات خوب شما بسیار موثر می باشد.
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
[ تعداد بازدید : ۶۴۷ ]
پنج ورزشی که به راحتی بدن شما را دگرگون و جوان می کند
ورزش علاوه بر آثار مثبت بر سیستم قلب و عروق و افزایش توانمندی عضلات بدن شده و باعث و تاثیرات مهمی در بدن می شود.
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۱۶
[ تعداد بازدید : ۹۷۵ ]
4 نکته ورزشی برای افراد بالای 40 سال
بعد از گذشتن از سن 40 سالگی بدن سخت‌تر می‌شود و انعطاف پذیری خود را تا حدودی از دست می‌دهد بنا‌بر‌این باید تغییراتی در برنامه ورزشی ایجاد کرد تا برای این سن مناسب‌تر باشد.
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
[ تعداد بازدید : ۸۲۹ ]
تاثیر پیاده روی روزانه بر جسم و ذهن‌
درست است که پیاده روی، ورزشی ساده است اما دلیل نمی‌شود مفید نباشد. بهتر است فعلا توصیه‌ی «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» را فراموش کنید و از پیاده روی‌های‌تان لذت ببرید!
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
[ تعداد بازدید : ۸۶۹ ]
۵ ورزش ساده اما تاثیر گذار
فواید ورزش برای سلامتی را همه ما می شناسیم. فوایدی مانند تاثیر آن بر کاهش وزن و مخصوصا کنترل وزن، تنظیم قندخون و پیشگیری از دیابت، درمان فشار خون و چربی خون بالا و صدها فایده مهم دیگری که ورزش برای سلامتی دارد. پنج ورزش ساده و موثر وجود دارد که می توانید به راحتی انجام دهید و نتایج آن را ببینید.
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
[ تعداد بازدید : ۹۵۷ ]
گردپشتی یا کایفوزیس  چیست؟
افزایش غیر طبیعی قوس ناحیه پشتی ستون فقرات را گرد پشتی یا کایفوزیس می گویند. افراد دارای گردپشتی دچار دور افتادگی در کتفها می شوند و دلیل دور شدن کتفها، تغییر موقعیت دنده ها و قفسه سینه گزارش شده است.
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
[ تعداد بازدید : ۵,۸۵۸ ]