» سلامت جسم و روان » ورزش و سلامت
ورزش مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز
عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران با بیان اینکه بدون شک چاقی خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد، گفت: هر چقدر وزن بالاتر باشد مفاصل بزرگ باید بار و فشار بیشتری را تحمل کنند و در نتیجه خطر ابتلا به آرتروز در آنها بیشتر می‌شود.
۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۱۰
[ تعداد بازدید : ۴,۶۰۰ ]
4 تمرین ورزشی برای تقویت مفصل زانو
سلامت زانوهای انسان تنها به خود این مفاصل وابسته نیست، بلکه برای بهبود عملکرد و احساسی که در آنها دارید باید از تمام عضلاتی که اطراف زانوها قرار گرفته اند نیز مراقبت کنید.
زانوهای انسان را می توان یکی از پیچیده‌ترین بخش های بدن در نظر گرفت که چندین عضله، تاندون، رباط، غضروف و استخوان در کنار هم قرار گرفته تا از شما پشتیبانی کنند، در شرایطی که این مفصل دامنه حرکت آزادانه و آسان را نیز ارائه می کند.
۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
[ تعداد بازدید : ۱,۰۴۶ ]
سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟
استاد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهرکرد گفت: افراد سالمند مبتلا به فشار خون محدودیتی برای انجام ورزش نداشته و با رعایت ملاحظات بیشتر مانند بقیه می‌توانند از فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند شوند اما باید قبل از شروع ورزش توسط پزشک متخصص یا کارشناس فعالیت ورزشی کنترل شوند.
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۵
[ تعداد بازدید : ۱,۰۸۱ ]
فشارخون بالا در هنگام ورزش کردن نشانه بیماری قلبی است
واکنش فشارخون به ورزش از نشانه های اصلی بیماری قلبی عروقی و ریسک مرگ در افراد جوان تا میانسال است.
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۲۲
[ تعداد بازدید : ۱,۲۹۴ ]
چربی ها ،ورزش و تغذیه صحیح
در اثر مصرف بیش از نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، میزان چربی در بدن تجمع پیدا میکند
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
[ تعداد بازدید : ۵,۲۹۶ ]
با این 10 ورزش زانو های خود را سالم نگه دارید
مهم نیست یک معتاد باشگاه ورزشی باشید یا روتین پیاده روی شدید داشته باشید، روز به روز روی زانو ها فشار وارد میشود و به ورزش زانو نیاز دارید. خانم ها بیشتر از آقایان زانو درد را تجربه می کنند. دلیلش هم ران پا است که به دلیل آناتومی بدن خودکار فشار وارد میکند.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
[ تعداد بازدید : ۳,۳۹۰ ]
آموزش تصویری نرمش تعادل  50+
داشتن فعالیت بدنی مناسب برای افرادی که پنجاه سال سن دارند بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که آنها دارای تحرک باشند و سالم زندگی کنند.
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
[ تعداد بازدید : ۳,۶۸۱ ]
یک دقیقه ورزش در روز تراکم استخوان زنان را افزایش می‌دهد
بررسی‌های انجام شده در دانشگاه اسکتر نشان داده است که یک دقیقه ورزش با شدت زیاد در روز می‌تواند شرایط استخوان‌های زنان را بهبود ببخشند.
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
[ تعداد بازدید : ۲,۶۴۷ ]
۵ ورزشی که از مرگ‌ زودهنگام جلوگیری می‌کنند
مطالعات علمی بارها ثابت‌ کرده‌اند که فعالیت‌ ورزشی به کاهش فشارخون و کلسترول کمک می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. با مطالعه این مطلب درخواهید یافت که ۵ ورزش بیش از سایر رشته‌های ورزشی به سلامت بدن و درنهایت به جلوگیری از مرگ زودهنگام کمک می‌کنند.
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
[ تعداد بازدید : ۱,۳۰۷ ]
پنج ورزشی که به راحتی بدن شما را دگرگون و جوان می کند
ورزش علاوه بر آثار مثبت بر سیستم قلب و عروق و افزایش توانمندی عضلات بدن شده و باعث و تاثیرات مهمی در بدن می شود.
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
[ تعداد بازدید : ۴,۵۲۱ ]
سالمندان ورزش را کنار نگذارند
ورزش برای افراد سالمند بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای پیشگیری از پوکی استخوان،آلزایمر ،بیماری های قلبی و غیره می تواند برای آن ها مفید است چه فعالیت های ورزشی برای این رده سنی مفید و مناسب است؟
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
[ تعداد بازدید : ۲,۱۶۳ ]
ورزش منظم احتمال ابتلا به ۷ نوع سرطان را کاهش می‌دهد
مطالعه جدید نشان می دهد ورزش احتمال ابتلا به هفت نوع سرطان را کاهش می دهد و هرچقدر میزان ورزش بیشتر باشد این ریسک بیشتر کاهش می یابد.
به گزارش ثریا محققان در این مطالعه داده‌های مربوط به ۹ مطالعه قبلی را که شامل بیش از ۷۵۰ هزار زن و مرد بود را بررسی کردند.
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
[ تعداد بازدید : ۳۹۵ ]
۴۵ دقیقه نشستن پشت میز کار چه بلایی برسرتان می‌آورد؟
بسیاری از کارمندانی که از کمر درد، گردن درد و دست درد ناشی از نشستن مداوم پشت رایانه‌ها و تایپ کردن‌های طولانی آسیب می‌بینند، آسیب‌های‌شان ناشی از کم‌تحرکی و ضعیف بودن عضلاتشان است.
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۲,۵۷۹ ]
دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟
از مهم‌ترین فواید درازونشست می‌توان به تقویت عضلات ناحیه شکم اشاره کرد. درازونشست سبب بهبود عملکرد فرد در فعالیت‌های روزمره و ورزشی می‌شود. همچنین به‌صورت غیرمستقیم به حفظ وضعیت بدنی مطلوب در وضعیت‌های مختلف مانند راه رفتن و نشستن کمک می‌کند.
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۳,۱۵۵ ]
بعد از ۶۰سالگی هم باید ورزش کنید!
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی منجر به کاهش ۱۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در بین افراد ۶۰ سال به بالا می‌شود. به علاوه آنکه متوقف کردن فعالیت بدنی در این سنین نیز می‌تواند حدود ۲۷ درصد ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش دهد، بنابراین باید گفت که ورزش کردن در سنین ۶۰ سالگی به بالا جزء فعالیت‌های واجب به شمار می‌آید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
[ تعداد بازدید : ۱,۰۵۹ ]
بهترین ورزش برای چشم‌ ها
چشم‌ها همچون دوربین بدن عمل کرده و به فرد اجازه می‌دهند که تماشا کند و به حافظه بسپارد.
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۴۴
[ تعداد بازدید : ۱,۹۵۵ ]
چند راه حل و ورزش ساده برای درمان خروپف
یکی از نگرانی‌ها و مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد خروفپ شبانه است که به راحتی می‌تواند با انجام تمریناتی آنرا رفع کرد.
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
[ تعداد بازدید : ۳,۳۱۲ ]
کاهش کمردرد با ورزش در آب
کمردرد یکی از دردهای شایعی است که افراد تجربه می‌کنند. می‌توان با تغییر رژیم غذایی یا تغییر وضعیت خوابیدن کمردرد را کاهش داد اما ورزش‌هایی نیز برای کاهش کمردرد وجود دارند.
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
[ تعداد بازدید : ۲,۷۶۳ ]
نرمش های طبی مفید برای درمان درد پاشنه پا چیست
از مهمترین اقدامات درمانی برای بهبود درد پاشنه پا انجام نرمش های کششی است. هدف از انجام این نرمش ها افزایش قابلیت انعطاف فاشیای پلانتار و عضلات پشت ساق و تاندون آشیل است.
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
[ تعداد بازدید : ۷,۶۰۸ ]
13 ورزش برای درد سیاتیک
عصب سیاتیک از قسمت پایین کمر یا نخاع شروع شده و تا انتهای هر پا ادامه دارد. عملکرد نادرست عصب سیاتیک (Sciatica) موجب بروز یک بیماری به نام سیاتیک می گردد. سیاتیک با درد، ضعف، بی حسی و یا سوزن سوزن شدن پا همراه است.
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
[ تعداد بازدید : ۱۵,۵۸۷ ]
برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.