» سلامت جسم و روان » ورزش و سلامت
اهمیت تغذیه و ورزش برای سالمندان
امروزه تاثیر ورزش و فعالیت فیزیکی منظم در پیشگیری یا متوقف کردن پیری ثابت شده است. ورزش باعث افزایش حجم اکسیژن در قلب و ریه­ ها، افزایش استحکام عضلانی، تنظیم قند خون و فشار خون و نیز کاهش توده ­های چربی می­شود.
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
[ تعداد بازدید : ۶,۰۴۱ ]
انعطاف پذیری و حرکات کششی
ورزش‌های انعطاف‌پذیری به آرامی عضلات را تحت کشش قرار می‌دهند، دراز می‌کنند و مفاصل را در دامنه حرکتی که برای شما راحت است - نباید احساس درد کنید- اما احساس مقاومت ایجاد می‌کنند، حرکت می‌دهند.
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
[ تعداد بازدید : ۱۱,۳۲۴ ]
چگونه در روزهای کرونایی ورزش کنیم؟
بنظر میرسد حفظ یک برنامه روتین ورزشی در منزل بیش از آن که یک امر دل بخواهی باشد، یک باید است.در واقع، ورزش یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که ما برای سلامت ماندن از نظر جسمی و روحی در اختیار داریم.
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
[ تعداد بازدید : ۲۷۸ ]
ورزش های مناسب کاهش وزن کدامند؟
استفاده از رژیم‌های غذایی سخت برای کاهش وزن، نه تنها برای سلامت بدن مضر است، بلکه بعد از مدتی وزن از دست رفته برمی‌گردد. یکی از بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن، پیاده‌روی منظم است.
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
[ تعداد بازدید : ۳,۸۶۸ ]
​چند توصیه برای افرادی که نمی‌توانند ورزش کنند
برای حفظ سلامت قلب ضرورت دارد بدن از تناسب لازم برخوردار باشد و به همین دلیل انجام حرکات ورزشی حائز اهمیت است.
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
[ تعداد بازدید : ۴۵۸ ]
ورزش های مفید گروه سنی بالای 40 سال
سالمندی دورانی است که فعالیت های جسمانی و روانی فرد کاهش پیدا می‌کند و ابتلا به بیماری‌های جسمی و ذهنی ممکن است منجر به احساس افسردگی در فرد شود.
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۱۹
[ تعداد بازدید : ۱۴,۹۸۵ ]
ورزش مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز
عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران با بیان اینکه بدون شک چاقی خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد، گفت: هر چقدر وزن بالاتر باشد مفاصل بزرگ باید بار و فشار بیشتری را تحمل کنند و در نتیجه خطر ابتلا به آرتروز در آنها بیشتر می‌شود.
۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۱۰
[ تعداد بازدید : ۵,۱۱۹ ]
4 تمرین ورزشی برای تقویت مفصل زانو
سلامت زانوهای انسان تنها به خود این مفاصل وابسته نیست، بلکه برای بهبود عملکرد و احساسی که در آنها دارید باید از تمام عضلاتی که اطراف زانوها قرار گرفته اند نیز مراقبت کنید.
زانوهای انسان را می توان یکی از پیچیده‌ترین بخش های بدن در نظر گرفت که چندین عضله، تاندون، رباط، غضروف و استخوان در کنار هم قرار گرفته تا از شما پشتیبانی کنند، در شرایطی که این مفصل دامنه حرکت آزادانه و آسان را نیز ارائه می کند.
۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
[ تعداد بازدید : ۱,۵۸۹ ]
سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟
استاد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهرکرد گفت: افراد سالمند مبتلا به فشار خون محدودیتی برای انجام ورزش نداشته و با رعایت ملاحظات بیشتر مانند بقیه می‌توانند از فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند شوند اما باید قبل از شروع ورزش توسط پزشک متخصص یا کارشناس فعالیت ورزشی کنترل شوند.
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۵
[ تعداد بازدید : ۱,۴۱۷ ]
فشارخون بالا در هنگام ورزش کردن نشانه بیماری قلبی است
واکنش فشارخون به ورزش از نشانه های اصلی بیماری قلبی عروقی و ریسک مرگ در افراد جوان تا میانسال است.
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۲۲
[ تعداد بازدید : ۱,۶۶۵ ]
چربی ها ،ورزش و تغذیه صحیح
در اثر مصرف بیش از نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، میزان چربی در بدن تجمع پیدا میکند
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
[ تعداد بازدید : ۶,۲۰۴ ]
با این 10 ورزش زانو های خود را سالم نگه دارید
مهم نیست یک معتاد باشگاه ورزشی باشید یا روتین پیاده روی شدید داشته باشید، روز به روز روی زانو ها فشار وارد میشود و به ورزش زانو نیاز دارید. خانم ها بیشتر از آقایان زانو درد را تجربه می کنند. دلیلش هم ران پا است که به دلیل آناتومی بدن خودکار فشار وارد میکند.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
[ تعداد بازدید : ۳,۸۲۳ ]
آموزش تصویری نرمش تعادل  50+
داشتن فعالیت بدنی مناسب برای افرادی که پنجاه سال سن دارند بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که آنها دارای تحرک باشند و سالم زندگی کنند.
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
[ تعداد بازدید : ۴,۱۹۷ ]
یک دقیقه ورزش در روز تراکم استخوان زنان را افزایش می‌دهد
بررسی‌های انجام شده در دانشگاه اسکتر نشان داده است که یک دقیقه ورزش با شدت زیاد در روز می‌تواند شرایط استخوان‌های زنان را بهبود ببخشند.
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
[ تعداد بازدید : ۲,۹۸۶ ]
۵ ورزشی که از مرگ‌ زودهنگام جلوگیری می‌کنند
مطالعات علمی بارها ثابت‌ کرده‌اند که فعالیت‌ ورزشی به کاهش فشارخون و کلسترول کمک می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. با مطالعه این مطلب درخواهید یافت که ۵ ورزش بیش از سایر رشته‌های ورزشی به سلامت بدن و درنهایت به جلوگیری از مرگ زودهنگام کمک می‌کنند.
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
[ تعداد بازدید : ۱,۷۲۳ ]
پنج ورزشی که به راحتی بدن شما را دگرگون و جوان می کند
ورزش علاوه بر آثار مثبت بر سیستم قلب و عروق و افزایش توانمندی عضلات بدن شده و باعث و تاثیرات مهمی در بدن می شود.
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
[ تعداد بازدید : ۴,۹۷۴ ]
سالمندان ورزش را کنار نگذارند
ورزش برای افراد سالمند بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای پیشگیری از پوکی استخوان،آلزایمر ،بیماری های قلبی و غیره می تواند برای آن ها مفید است چه فعالیت های ورزشی برای این رده سنی مفید و مناسب است؟
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
[ تعداد بازدید : ۲,۵۰۱ ]
ورزش منظم احتمال ابتلا به ۷ نوع سرطان را کاهش می‌دهد
مطالعه جدید نشان می دهد ورزش احتمال ابتلا به هفت نوع سرطان را کاهش می دهد و هرچقدر میزان ورزش بیشتر باشد این ریسک بیشتر کاهش می یابد.
به گزارش ثریا محققان در این مطالعه داده‌های مربوط به ۹ مطالعه قبلی را که شامل بیش از ۷۵۰ هزار زن و مرد بود را بررسی کردند.
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
[ تعداد بازدید : ۴۶۱ ]
۴۵ دقیقه نشستن پشت میز کار چه بلایی برسرتان می‌آورد؟
بسیاری از کارمندانی که از کمر درد، گردن درد و دست درد ناشی از نشستن مداوم پشت رایانه‌ها و تایپ کردن‌های طولانی آسیب می‌بینند، آسیب‌های‌شان ناشی از کم‌تحرکی و ضعیف بودن عضلاتشان است.
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۲,۹۳۳ ]
دراز و نشست را چگونه انجام دهیم؟
از مهم‌ترین فواید درازونشست می‌توان به تقویت عضلات ناحیه شکم اشاره کرد. درازونشست سبب بهبود عملکرد فرد در فعالیت‌های روزمره و ورزشی می‌شود. همچنین به‌صورت غیرمستقیم به حفظ وضعیت بدنی مطلوب در وضعیت‌های مختلف مانند راه رفتن و نشستن کمک می‌کند.
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
[ تعداد بازدید : ۳,۷۸۵ ]
برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.