» سلامت جسم و روان » سلامت روان
معاشرت با بستگان ،موثر در کاهش استرس
استرس یا فشار روانی که بسیاری از عوامل آن بیرونی است، به یکی از معضلات فراگیر زندگی صنعتی بدل شده است؛ پزشکان قرار گرفتن در اجتماعات دوستانه و شرکت در ورزش های دسته جمعی را راه حلی موثر برای کاهش استرس می دانند.
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
[ تعداد بازدید : ۴۶۶ ]
 دستورالعمل مولانا برای تغییر فوری!
میخواهم تغییرکنم، دقیقا نه به خاطر کسانی که تا امروز، این توصیه را به من کردند، بلکه به خاطرخودم، جدیدا دوست دارم آدم بهتری باشم،کمتر دل خور یا عصبانی بشوم، مهربان تر باشم و ویژگیهای اخلاقی مثبتی درخودم ایجادکنم، اما چگونه امکان دارد؟هیچ کس این را به من نگفته.....
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
[ تعداد بازدید : ۶۱۰ ]
فواید گشتن در طبیعت برای سلامتی (2)
گذراندن دقایقی در خارج از منزل و در محیط طبیعی، خصوصا اگر همراه با ورزش و تحرک بدنی باشد می تواند سبب کاهش مشکلات روحی و روانی نظیر اضطراب، افسردگی و غیره شود.
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
[ تعداد بازدید : ۴۱۸ ]
اشتباهات رایج زندگی تان را اصلاح کنید
تعداد زیادی از اشتباهات در زندگی ما تکرار می شوند که قابل اصلاح کردن هستند. اما برخی از مشکلات و اشتباهات نیز اگر بیش از حد مورد غفلت قرار گیرند، تبدیل به مشکلات جدی می گردند بنا براین بهتر است که در این سال جدید از تکرار مکررات خودداری کنید. در اینجا برخی ازاین خطاهای رایج و راههای اجتناب از آنها توصیه می شود:
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۱۲
[ تعداد بازدید : ۸۰۲ ]
از زمستان پارسال تا زمستان امسال، چقدر در زندگی‌ جلو رفته‌اید؟/ به این ۴سوال پاسخ بدهید
اگر شما هم جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که به رشد شخصیتی و درونی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند پس بهتر است این چهار سوال اساسی را از خود بپرسید
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۲۱
[ تعداد بازدید : ۲۹۳ ]
تست: چقدر احساس تنهایی می‌کنید؟
احساس تنهایی با تنها بودن یکی نیست. شما ممکن است تنها بودن را انتخاب کنید و بدون برقراری تماس زیاد با آدم های دیگر خوشحال زندگی کنید. از طرف دیگر هم ممکن است تماس های اجتماعی خیلی زیادی داشته باشید، یا با یک نفر در رابطه باشید یا بخشی از یک خانواده باشید و هنوز احساس تنهایی کنید. ممکن است افراد زیادی هم شما را احاطه کرده باشند اما ... هنوز احساس تنهایی کنید.
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
[ تعداد بازدید : ۷۳۷ ]
میزان عزت نفس در چه سنی به اوج خود می‌رسد؟
محققان دانشگاه "برن" دریافتند، میزان "عزت نفس" افراد به مرور زمان افزایش می‌یابد و در ۶۰ سالگی به اوج خود می‌رسد
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۹:۲۷
[ تعداد بازدید : ۵۸۳ ]
فقط هفته‌ای ۲ ساعت تمرین ورزشی برای سلامت روان کافی است
گفته می‌شود ورزش و تمرین ورزشی برای آمادگی جسمانی، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و بهبود خلق‌وخوی مؤثر بوده و هر چه بیشتر انجام دهید بهتر است.
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
[ تعداد بازدید : ۱۸۵ ]
چگونه مرگ عزیزان را به کودکان توضیح دهیم؟
توضیح مرگ یکی از سخت‌ترین کار‌ها برای والدین و اطرافیان به کودکان است. به خصوص زمانی که بخواهیم مرگ عزیزی را که به کودک نزدیک بوده برای او توضیح دهیم.
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
[ تعداد بازدید : ۱۷۱ ]
اعتراف به اشتباه
هنگامی که شما پی به اشتباه خود بردید. کار درست و مسئولانه این است که اشتباه خود را بپذیرید. در چنین مواقعی پذیرش عواقب کارتان می‌تواند راه حلی برای برون رفت از این اشتباهات باشد.
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۳۵
[ تعداد بازدید : ۱۸۰ ]
هر ۷ سال چه تکاملی در شخصیت انسان رخ میدهد؟
بسیاری از ما این باور قدیمی را که مبتنی بر تجربه پیشینیان است بار‌ها شنیده‌ایــم که: «همه سلول‌ها و اجزای بدن انسان، طی دوره‌های هفت‌ساله تغییر می‌کنند».
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
[ تعداد بازدید : ۱۷۹ ]
در جستجوی ارزش خود
فردی که «ارزش خود» پایینی دارد، بیش‏ ازپیش به مسائل بیرونی چنگ می‏زند و لحظه ‏به ‏لحظه از درون خالی ‏تر می ‏شود. به‏ عنوان‏ مثال، وقتی مطالب و تصاویر فرد در شبکه‏ های مجازی لایک می‏گیرند، خوشحال می‏شود و ناخودآگاه این را ارزش می‏پندارد و هر روز بیشتر از دیروز به گذاشتن مطلب و عکس‏های جدید ادامه می‏دهد
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
[ تعداد بازدید : ۵۹۲ ]
معرفی، نمره گذاری و تفسیر تست شخصیت mmpi
تست شخصیت mmpi را می‌توان یکی از مهمترین و معتبرترین پرسشنامه‌های شخصیت دانست که لازم است نتایج آن توسط متخصص روانسنجی تفسیر و تعبیر شود.
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۲۴
[ تعداد بازدید : ۴۰,۹۷۴ ]
حالتان بهتر می شود اگر...
اگر می خواهید حال دل تان خوب شود ،دنبال کارهای سخت نباشید گاهی می شود با یک سبک رفتاری ساده ، حال خوب دائمی را به دست آورد.
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
[ تعداد بازدید : ۱,۲۷۷ ]
هفت «پ» ایجاد نشاط در زندگی
استاد علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه می‌گوید برای ایجاد شادی، نشاط و حذف دغدغه از زندگی باید الزامات خاصی را رعایت کنیم که در هفت «پ» خلاصه می‌شود.
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
[ تعداد بازدید : ۷۵۷ ]
چرا نگرش منفی اغلب بر نگرش مثبت پیروز است؟
مثبت اندیشی برخلاف بسیاری از شاخه‌های روان شناسی که بر رفتار‌های نابه هنجار افراد تاکید دارد، محبت انسان و توانایی‌هایی مانند شاد زیستن، لذت بردن از زندگی، زیبا اندیشی و تسلیم نشدن در برابر عوامل منفی را که ساخته ذهنی انسان هستند، پرورش می‌دهد.
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
[ تعداد بازدید : ۲۲۶ ]
علل مهم غمگینی
فراموش کردن اهداف افراد غمگین معمولا فراموش می‌کنند در زندگی چه هدفی دارند. هرگز اهدافتان را به دست فراموشی نسپارید، زیرا با فراموش کردن آنچه‌ می‌خواهید، خودتان را نیز به دست فراموشی می‌سپارید.
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
[ تعداد بازدید : ۲۹۴ ]
ترفندهایی شگفت انگیز برای رفع فوری استرس و اضطراب
محققان دانشگاه ایالتی میشیگان دریافتند که نوشتن احساسات تکنیکی آسان و ارزان برای رهایی از استرس است.
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
[ تعداد بازدید : ۶۲۷ ]
مغز و علت آشفتگی ذهن
آشفتگی ذهنی یعنی فکر کردن به چیزی غیر از آنچه در حال حاضر مشغول انجام آن ویا مایل به فکر کردن در مورد آن هستید .ذهن پریشان ماجرا می سازد، اگرها و ای کاش زیادی را به تصویر می کشد وگرفتار گفتگو های بی هدف میشود وقایع به ظاهر مرتب را از دل زمان بیرون میکشد و به آنها فکر میکند.
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
[ تعداد بازدید : ۱۱,۲۳۹ ]
برای خودت زندگی کن، نه برای انتظارات دیگران!
آیا گاهی اوقات احساس می‌کنید زندگی تان را دوست ندارید؟ یا مثل این که چیزی را گم کرده اید؟ به این دلیل است که برای دیگران زندگی می‌کنید. به دیگران اجازه می‌دهید روی تصمیمات تان تاثیر بگذارند و سعی می‌کنید انتظارات آن‌ها را برآورده کنید.
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
[ تعداد بازدید : ۳۳۵ ]