» سلامت جسم و روان » سلامت روان
پیش‌‌بینی کننده‌‌های دقیق و شگفت‌‌آور شـادی زندگی
گاهی مواقع وقتی می‌‌بینیم دوستانمان در تعطیلات لذت می‌‌برند، فکر می‌‌کنیم آنها باید زمان بیشتری را نسبت به ما که در خانه نشسته‌‌ایم یا در حال کار هستیم، داشته باشند.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
[ تعداد بازدید : ۳۹۲ ]
تاثیر زندگی مدرن بر سلامت روان
این سبک از ارتباطات تمامی بخش‌های زندگی بشر را تغییر داده به گونه‌ای که تطابق پیدا کردن با آن از بسیاری جنبه‌ها مشکل است.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
[ تعداد بازدید : ۸۰۳ ]
یک توصیه برای بهبود زندگی
اگر بخواهید یک توصیه برای بهبود زندگی من داشته باشید، چه توصیه‌ای خواهید کرد؟ طی تحقیق که در بین افراد موفق در سراسر دنیا انجام شده‌است، نتایجی جالبی به دست آمده‌است.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۰۹
[ تعداد بازدید : ۸۷۵ ]
کدام خانم‌ها بیشتر عمر می‌کنند؟
محققان دانشگاه هاروارد دریافتند گروهی از خانم‌ها کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان قرار دارند.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
[ تعداد بازدید : ۲۹۲ ]
۷ توصیه برای مدیریت اضطراب
اضطراب یک اختلال جدی است که باید تحت درمان قرار گیرد اما با ترفندها و تغییراتی در سبک زندگی می‌توان آن را به شیوه‌ای مطلوب مدیریت کرد.
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
[ تعداد بازدید : ۳۵۴ ]
درس هایی مهم، برای داشتن زندگی بهتر
هرکدام از ما مسائل زیادی را در زندگی‌مان تجربه می‌کنیم و بعد از آن دیگر یک سری اشتباهات را تکرار نمیکنیم، اما واقعا نکات اساسی‌ای که باید به یاد داشته باشیم چه چیزهایی هستند؟
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۸:۵۲
[ تعداد بازدید : ۸۰۰ ]
با حسرت های زندگیمان چه کنیم؟
زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید ثانیه‌ای از آن را به حسرت بگذرانید با این‌حال حسرت و پشیمانی دومین احساس منفی رایجی است که اغلب هر روز آن را احساس می‌کنید. انسان همان زمانی که مفهوم «ای کاش» را می‌‌شناسد احساس پشیمانی را تجربه می‌کند.
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۸:۵۹
[ تعداد بازدید : ۷۴۴ ]
کمک به دیگران سلامت شما را بهبود می‌بخشد
کمک به دیگران احساس خوبی را در انسان ایجاد می کند. حس ایجاد تغییر در زندگی فردی دیگر، حتی به صورت جزئی، حس عمیق رضایت را در انسان ایجاد می کند که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
[ تعداد بازدید : ۵۵۹ ]
با احساس درماندگی چه کنیم؟
گاهی ممکن است وقتی مداوم خواسته های تان برآورده نمی شود، دچار ناکامی شوید و احساس درماندگی و افسردگی پیدا کنید. در چنین شرایطی چه باید انجام دهید تا احساس بهتری در شما ایجاد شود.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
[ تعداد بازدید : ۹۰۰ ]
با این ۸ راهکار امیدتان به زندگی را احیا کنید
برای جلوگیری از این ناامیدی سعی کنید به‌خاطر دستیابی به اهداف کوچک‌تر، که مقدمه‌ی اهداف بزرگ‌تر هستند، به خود پاداش دهید و به این ترتیب‌ انگیزه‌ی لازم برای حرکت به سمت اهداف بزرگ را زنده نگهدارید.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۴۹
[ تعداد بازدید : ۵۲۲ ]
چگونه حال دل‌مان را خوب کنیم؟
همه ما به اشتباه عادت کرده ایم که بیشتر به شکست ها و ناامیدی هایمان فکر کنیم، آنها را در ذهن مان انباشته و دایما نیز مرورشان نماییم. اما فراموش نکنید فکر کردن به مشکلات و شکست ها اگر چه شاید گاهی ما را به سمت راه حل ها رهنمون می کند، اما در کل به منفی اندیشی و نارضایتی از زندگی منجر می شود، پس بکوشید با اقدامات ساده که در این نوشتار می اید، حال دل‌تان را خوب کنید و از زندگی لذت ببرید.
۰۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۷:۴۶
[ تعداد بازدید : ۱,۰۱۱ ]
رسیدن به آرامش؛ دغدغه ی دیروز و امروز بشر
در جامعه کنونی نیز برخی با بهانه ی کسب آرامش دست به ارائه ی برنامه های معنوی انحرافی و یا ریاضتی می زنند، اما آنچه ما مدعی آن هستیم این است که چون خدای متعال سازنده بشر و خالق اوست، بنابراین کسی بهتر از او نمی داند که چه چیز موجبات آرامش آدمی را فراهم می کند.
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۰۹
[ تعداد بازدید : ۱,۱۸۷ ]
معاشرت با بستگان ،موثر در کاهش استرس
استرس یا فشار روانی که بسیاری از عوامل آن بیرونی است، به یکی از معضلات فراگیر زندگی صنعتی بدل شده است؛ پزشکان قرار گرفتن در اجتماعات دوستانه و شرکت در ورزش های دسته جمعی را راه حلی موثر برای کاهش استرس می دانند.
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
[ تعداد بازدید : ۵۳۵ ]
 دستورالعمل مولانا برای تغییر فوری!
میخواهم تغییرکنم، دقیقا نه به خاطر کسانی که تا امروز، این توصیه را به من کردند، بلکه به خاطرخودم، جدیدا دوست دارم آدم بهتری باشم،کمتر دل خور یا عصبانی بشوم، مهربان تر باشم و ویژگیهای اخلاقی مثبتی درخودم ایجادکنم، اما چگونه امکان دارد؟هیچ کس این را به من نگفته.....
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
[ تعداد بازدید : ۷۱۵ ]
فواید گشتن در طبیعت برای سلامتی (2)
گذراندن دقایقی در خارج از منزل و در محیط طبیعی، خصوصا اگر همراه با ورزش و تحرک بدنی باشد می تواند سبب کاهش مشکلات روحی و روانی نظیر اضطراب، افسردگی و غیره شود.
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
[ تعداد بازدید : ۶۴۷ ]
اشتباهات رایج زندگی تان را اصلاح کنید
تعداد زیادی از اشتباهات در زندگی ما تکرار می شوند که قابل اصلاح کردن هستند. اما برخی از مشکلات و اشتباهات نیز اگر بیش از حد مورد غفلت قرار گیرند، تبدیل به مشکلات جدی می گردند بنا براین بهتر است که در این سال جدید از تکرار مکررات خودداری کنید. در اینجا برخی ازاین خطاهای رایج و راههای اجتناب از آنها توصیه می شود:
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۱۲
[ تعداد بازدید : ۹۱۶ ]
از زمستان پارسال تا زمستان امسال، چقدر در زندگی‌ جلو رفته‌اید؟/ به این ۴سوال پاسخ بدهید
اگر شما هم جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که به رشد شخصیتی و درونی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند پس بهتر است این چهار سوال اساسی را از خود بپرسید
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۲۱
[ تعداد بازدید : ۳۳۳ ]
تست: چقدر احساس تنهایی می‌کنید؟
احساس تنهایی با تنها بودن یکی نیست. شما ممکن است تنها بودن را انتخاب کنید و بدون برقراری تماس زیاد با آدم های دیگر خوشحال زندگی کنید. از طرف دیگر هم ممکن است تماس های اجتماعی خیلی زیادی داشته باشید، یا با یک نفر در رابطه باشید یا بخشی از یک خانواده باشید و هنوز احساس تنهایی کنید. ممکن است افراد زیادی هم شما را احاطه کرده باشند اما ... هنوز احساس تنهایی کنید.
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
[ تعداد بازدید : ۸۳۹ ]
میزان عزت نفس در چه سنی به اوج خود می‌رسد؟
محققان دانشگاه "برن" دریافتند، میزان "عزت نفس" افراد به مرور زمان افزایش می‌یابد و در ۶۰ سالگی به اوج خود می‌رسد
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۹:۲۷
[ تعداد بازدید : ۶۷۷ ]
فقط هفته‌ای ۲ ساعت تمرین ورزشی برای سلامت روان کافی است
گفته می‌شود ورزش و تمرین ورزشی برای آمادگی جسمانی، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و بهبود خلق‌وخوی مؤثر بوده و هر چه بیشتر انجام دهید بهتر است.
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
[ تعداد بازدید : ۲۲۱ ]