» سلامت جسم و روان » پیشگیری و بیماریها
آلزایمر قابل پیشگیری است، از امروز شروع کنید
اختلالات شناختی و آلزایمر به دلیل شیوع بالا به یکی از مهمترین دغدغه های جامعه پزشکی تبدیل شده است؛ همانطور که کاهش وزن، کلسترول و فشار خون برای داشتن بدنی سالم ضروری است، سلامت مغز به عنوان فرمانده بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۵۶
[ تعداد بازدید : ۳۰۸ ]
فشار‌خون مناسب هر سن+عکس
در این مطلب به جدول فشار خون مناسب برای هر سن و سالی اشاره شده است.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
[ تعداد بازدید : ۱,۱۵۶ ]
استخوان‌های سالم، گنج‌ دوران سالمندی
پوکی استخوان، بیماری‌ای است که در آن استخوان‌ها ضعیف و شکننده می‌شوند. فرد مبتلا به پوکی استخوان در شرایطی عادی می‌تواند دچار شکستگی شود و حتی ممکن است بر اثر یک ضربه خفیف یا افتادن ناگهانی استخوانش بشکند. به همین دلیل پوکی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که به عنوان بیماری خاموش شناخته می‌شود.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
[ تعداد بازدید : ۱,۰۵۹ ]
جلوگیری از پیری زودرس با ویتامین E
ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که به بازسازی سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. این ماده‌ی مغذی ضروری به صورت طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارد و همچنین می‌توان آن را از طریق مصرف مکمل‌ها تامین کرد و بعضا در غذاهای فرآوری شده نیز یافت می‌شود.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
[ تعداد بازدید : ۱,۴۱۰ ]
مثلث طلایی در درمان آرتروز زانو
آرتروز زانو، شایع‌ترین بیماری مفصلی در سالمندان است که درصد قابل توجهی از مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی به آن مبتلا هستند. براساس مطالعه‌ای که در کشور انجام شده، تخمین زده می‌شود از هر پنج ایرانی بالای 15 سال، یک نفر به درجاتی از آرتروز زانو مبتلا باشد. از سوی دیگر، اکنون حدود هفت و نیم میلیون سالمند در کشور زندگی می‌کنند که تا 15 سال آینده جمعیت آنها دو برابر خواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد با افزایش متوسط سن جمعیت در کشور، شیوع این بیماری بیشتر شود.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
[ تعداد بازدید : ۱,۴۵۰ ]
برای به تاخیر انداختن مرگ چه کنیم؟
محققان در مطالعه جدید خود بر تاثیر انجام میزان بیشتری از فعالیت‌های جسمی بر کاهش خطر مرگ زودهنگام در دوران میانسالی و پیری تاکید کردند.
۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۴۲
[ تعداد بازدید : ۸۲ ]
۸ ترفند برای خنثی کردن اثرات مخرب بی‌تحرکی
بی‌تحرکی باعث می‌شود میزان قند خون بالا برود و خطر مرگ در اثر بیماری‌‌های قلبی عروقی بیشتر شود حتی ورزش هم این تاثیر را از بین نمی‌برد.
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۸
[ تعداد بازدید : ۷۷۳ ]
هشت گام برای کنترل قندخون در کمتر از 15دقیقه
اگرچه نگه داشتن قند خون در محدوده سالم نیاز به زمان دارد، اما شما می توانید با اتخاذ روش هایی در زندگی که شاید چندان وقتگیر نباشند، برای برنامه ریزی بلند مدت کنترل دیابت خود را آماده کنید.
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
[ تعداد بازدید : ۲۰۵ ]
همه آنچه که درباره گرمازدگی نمی دانید!
گرمازدگی (Heatstroke) به حالتی گفته می‌شود که دمای بدن بر اثر گرما به ۴۰ درجه سانتی گراد یا بیشتر افزایش یابد.
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۲۳
[ تعداد بازدید : ۱۸۷ ]
علائم اولیه ابتلا به آلزایمر چیست؟
بیماری آلزایمر نوعی بیماری زوال عقل است که معمولا در افراد مسن رخ می دهد. آلزایمر باعث مشکلات بازیابی حافظه و انواع مختلف علائم مرتبط است. آلزایمر یک بیماری تخریب کننده ای است که علائم آن با گذشت زمان بدتر می شود.
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
[ تعداد بازدید : ۲۴۴ ]
گرمازدگی را مهار کنید
گرمازدگی در فصل تابستان یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که افراد با هر سن و سال و وضعیت جسمانی، ممکن است با آن مواجه شوند. به همین دلیل، بسیار ضروری است که در ابتدا علایم و نشانه‌های آن را به خوبی بشناسیم.
۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
[ تعداد بازدید : ۹۷۱ ]
راهکارهای حفظ تعادل بعداز سن 40 سالگی
در واقع، سیستم‌های زیادی با یکدیگر کار می‌کنند تا ما بتوانیم صاف بایستیم.تعادل مؤثر، چشم‌ها، گوش‌ها و سیستم حسی پیرامونی را مانند ارتباط‌های عصبی- عضلانی به کار می‌گیرد.
۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
[ تعداد بازدید : ۹۲۹ ]
چرا دچار فشار خون می‌شویم؟
فشار خون به مفهوم بالاتر بودن فشار درون رگ‌های بزرگ بدن از حد نرمال است. در فردی که بیماری مهم دیگری ندارد اگر فشار خون ماکزیمم از 140 میلی متر جیوه و فشار خون مینیمم از 90 میلی متر جیوه بالاتر باشد، اصطلاح فشارخون یا عبارت صحیح‌تر پرفشاری خون به آن اطلاق می‌شود. البته از قدیم این مقادیر به سانتیمتر جیوه بیان شده‌اند و اعداد 14 و 9 به ترتیب به عنوان مقادیر حداکثر نرمال ماکزیمم و مینیمم فشار خون تلقی می‌شوند.
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
[ تعداد بازدید : ۱,۱۷۶ ]
با رعایت این ۷ قانون ساده ستون فقراتی سالم داشته باشید
برخی عادات اشتباه روزمره مانند نشستن، ایستادن و خوابیدن به شیوه نامناسب می‌تواند ستون مهره را در معرض خطر آسیب جدی قرار دهد.
۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
[ تعداد بازدید : ۲۵۸ ]
مجهز به ویتامین k به استقبال سالمندی بروید
طبق مطالعات احتمال ابتلا به محدودیت یا ناتوانی حرکتی در افراد سالمندی که ویتامین K در گردش پایینی دارند، بیش از سایرین است. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم کیل و بروکلی و برخی از محصولات لبنی منابع غنی ویتامین K محسوب می‌شوند.
۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۳۸
[ تعداد بازدید : ۲۸۷ ]
چرا باید هر روز پروبیوتیک بخوریم؟
نظرات اینکه پروبیوتیک ها برای روده مفید هستند بر کسی پوشیده نیست، اما سرشار از فواید دیگر نیز هستند. از کاهش التهاب گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن. پروبیوتیک خود را از هر راهی که می گیرید چه از غذاهایی مانند ماست، کلم ترش، و شیر، و یا چه از راه مکمل ها در ادامه می خواهیم دلایلی به شما بدهیم که حتی یک روز هم پروبیوتیک ها را فراموش نکنید.
۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
[ تعداد بازدید : ۲۵۹ ]
آیا تنها راه درمان آب مروارید جراحی است؟
مادر پیر هفتاد ساله ای دارم که مبتلا به آب مروارید شده است. آیا تنها راه درمان آب مروارید جراحی است یا می توان با استفاده از مواد غذایی با این بیماری مقابله کرد؟
۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
[ تعداد بازدید : ۲۲۴ ]
اکسیر قوی برای درمان فوری کم خونی
کم خونی یکی از بیماری‌های شایع در جهان است اما شما به کمک یک معجون جادویی طبیعی می‌توانید به سرعت این بیماری را درمان کنید.
۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۴۸
[ تعداد بازدید : ۳۵۵ ]
این قرص ها را نباید نصف کنید
اگر قورت دادن قرص‌هایی که مصرف می‌کنید سخت است، قبل از نصف کردن آن‌ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۴۴
[ تعداد بازدید : ۳۳۵ ]
چطور روده‌هایی سالم و‌ تر و تمیز داشته باشیم؟
تغذیه سالم و مملو از منابع مورد نیاز بدن تاثیر شگفت انگیزی در سلامت اعضای بدن همچون قلب و مغز و استخوان‌ها دارد.
۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
[ تعداد بازدید : ۳۱۴ ]