» سلامت جسم و روان » پیشگیری و بیماریها
با این ترفند آلزایمر را از خود دور کنید
این روزها بیماری آلزایمر وحشت زیادی را در دل افراد می‌اندازد و دانشمندان هم راه‌هایی برای مبارزه با آن معرفی کرده‌اند. این راه می‌تواند با آلزایمر مبارزه کند.
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
[ تعداد بازدید : ۱,۳۷۴ ]
چرا از حال می روی؟
از حال رفتن به‌ ویژه بیرون از منزل نه‌ تنها باعث ناراحتی فرد می شود، بلکه می‌تواند خطرناک نیز باشد.
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
[ تعداد بازدید : ۴۲۷ ]
۸ عاملی که شما را پیر می کند
متخصصان فهرستی از عواملی که باعث ایجاد احساس پیری در افراد می شود تهیه کرده و بر اساس آن راهکارهای ساده ای برای کاهش این اثر پیشنهاد کرده اند.
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
[ تعداد بازدید : ۵۷۴ ]
راه رفتن صحیح روی زمین یخ زده +عکس
در روزهای برفی زمستان یقیناً برای همه اتفاق افتاده است که هنگام تردد در معابر عمومی به دلیل لیز بودن زمین به زمین می‌خورند.
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
[ تعداد بازدید : ۱,۰۵۶ ]
علت درد دست از آرنج به پایین و راه های درمان آن
امروزه روش های گوناگونی برای درمان درد دست از آرنج به پایین وجود دارد. اما همواره مطمئن ترین روش برای درمان درد دست از آرنج به پایین مراجعه به پزشک است.
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
[ تعداد بازدید : ۱۵۰ ]
درمان ۲۷ بیماری با چرپ کردن کف پا
شاید به گوش خیلی ها نا آشنا و عجیب باشد اما این کاملا واقعیت دارد سبب اصلی بسیاری از بیماری ها خشکی کف پا است که با چرب کردن روغن های گرم و ملایم درمان می شود
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
[ تعداد بازدید : ۶,۸۰۷ ]
چه افرادی صبح‌ها حتما باید آب بنوشند؟
حتما شما هم می دانید که به طور متوسط باید روزانه ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید و احتمالا شنیده اید که صبح بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید. اما شاید علت آن را ندانید و فکر نمی کنم بدانید نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب چقدر مهم است. انجام دادن این کار مزایا و فواید درمانی زیادی در شرایط مختلف دارد، مانند کاهش دردهای دوره ای بدن، آسم و حتی سرطان!.
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
[ تعداد بازدید : ۱,۴۷۰ ]
۶ عادت سالم باعث تعادل قند خون می‌شوند
برای همه افراد، بخصوص کسانی که از چاقی و دیابت رنج می‌برند، دانستن میزان تاثیر مواد غذایی بر قند خون اهمیت زیادی دارد.
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
[ تعداد بازدید : ۱,۵۹۹ ]
برای هر آزمایشی باید چقدر ناشتا باشیم؟
ناشتایی به معنای پرهیز از خوردن غذا و مواد حاوی انرژی به مدت 12-10 ساعت است که مطابق با این تعریف، نوشیدن آب اشکالی ندارد اما برخی آزمایش‌ها نیاز به ناشتایی بیشتر یا کمتر از 12 ساعت دارند، ضمن این که برای سنجش و پاسخ دقیق‌تر نمونه‌ها باید مواردی رعایت شود .
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
[ تعداد بازدید : ۹۴۵ ]
هنگام آلودگی هوا از چه ماسک‌هایی استفاده کنیم؟
استفاده از ماسک مناسب در روزهایی که آلودگی هوا رکورد می‌زند و نفس شهرهای بزرگ را می‌گیرد، ضروری است؛ اما هنگام خرید و استفاده از این ماسک‌ها باید نکات مهمی را در نظر گرفت.
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۹:۲۲
[ تعداد بازدید : ۹۳ ]
دغدغه‌ های مفاصل خسته
آرتریت روماتوئید بیماری مفصلی نسبتا شایعی است که تعدادی از مردم جامعه را درگیر می‌کند. این بیماری توام با درد و تغییرشکل مفاصل است و درجات پیشرفته آن ادامه زندگی را برای بیماران مشکل می‌کند؛ چراکه بیماری قابل درمان نیست و لازم است مبتلایان با آن کنار بیایند.
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۹:۱۶
[ تعداد بازدید : ۱۷۴ ]
با زانوی جراحی شده چکار کنیم؟ / تغذیه را جدی بگیرید
عمل جراحی زانو و تعویض مفصل عمل سنگینی است که یک بیمار برای به دست آوردن نتیجه خوب از چنین عملی باید نکات متعددی را رعایت کند وگرنه با مشکلات متعددی روبرو می شود.
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
[ تعداد بازدید : ۲۰۷ ]
ویتامین هایی که بعد از ۴۰ سالگی حتما باید بخورید!
با قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی توده عضلانی شما کاهش می یابد، احتمال افزایش وزن بیشتر می شود و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری های قلبی و دیابت بیشتر می شود.
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۳۷
[ تعداد بازدید : ۱,۲۶۴ ]
هوای مغزتان را داشته باشید
اگر در این روزها که هوای آلوده، مهمان ناخوانده و ناخوشایند ریه‌های ماست، احساس کاهش تمرکز، فراموشی و کاهش قدرت یادگیری در خود و فرزندانتان می‌کنید، جای تعجب ندارد، چرا که تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد که عملکرد مغز انسان مانند دیگر ارگان‌های حیاتی بدن، به‌شدت تحت تاثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرد.
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۱۹
[ تعداد بازدید : ۲۰۹ ]
زانوهایتان از وضعیت سلامت شما چه می‌گویند؟
بعضی دردهای زانو با مراقبت و استراحت به طور کامل برطرف می شوند اما بعضی دردها هم حاکی از ابتلا به مشکلات دیگر سلامت هستند.
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
[ تعداد بازدید : ۱,۳۶۱ ]
پنج روش موثر برای درمان دست و پاهای سرد
اگر دست و پاهای تان بیشتر مواقع سرد است، با مصرف غذاهای پرادویه و تند و همچنین پوشیدن لباس‌های گشاد، می‌توانید آنها را گرم نگه دارید.
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
[ تعداد بازدید : ۱,۵۹۴ ]
۸ ترفند برای خنثی کردن اثرات مخرب بی‌تحرکی
بی‌تحرکی باعث می‌شود میزان قند خون بالا برود و خطر مرگ در اثر بیماری‌‌های قلبی عروقی بیشتر شود حتی ورزش هم این تاثیر را از بین نمی‌برد.
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
[ تعداد بازدید : ۱,۴۶۸ ]
18 راه افزایش شادابی و طول عمر
سرچشمه جوانی و شادابی چیست؟ گذر عمر امری اجتناب ناپذیراست. با این حال همه انسانها تمایل دارند که در این گذار ناگزیر زندگی همچنان سالم، شاداب و زیبا باقی بمانند. در ادامه به 18 مورد از روش های رسیدن به این خواسته معقول اشاره می کنیم.
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
[ تعداد بازدید : ۱,۷۱۵ ]
کاهش ابتلا به سرطان با مصرف ویتامین K
ویتامین K جزو ویتامین‌ های محلول در چربی است که به انعقاد خون هم کمک می‌کند.
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۲۴
[ تعداد بازدید : ۳۴۲ ]
توصیه‌های واکسیناسیون آنفلوآنزا
با شروع فصل پاییز سوالات زیادی در خصوص لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا، انواع واکسن و چگونگی تزریق آن مطرح می‌شود. بیماری آنفلوآنزا توسط سویه‌های مختلفی که هر ساله تغییر می‌کنند، ایجاد می‌شود. ایمنی ایجاد شده توسط واکسن کوتاه‌مدت است و بنابراین هر سال باید واکسن جدید متناسب با سویه‌های شایع در همان سال تجویز شود.
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۲۷
[ تعداد بازدید : ۳۸۱ ]
برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.