11 راز طول عمر از زبان خوراکی‌ها
همه ما انسان‌ها مایلیم عمری طولانی همراه با سلامتی را تجربه کنیم و نمی‌خواهیم زود از دنیا برویم.
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
[ تعداد بازدید : ۳,۵۹۷ ]
غذاهایی که خون را رقیق و غلیظ می‌کنند
دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بهترین ماده غذایی، غذایی معتدل است که برای افراد با فعالیت روزانه متوسط توصیه می‌شود، همچنین تخم‌مرغ عسلی باعث تولید خون رقیق و گوشت گوساله خون غلیظ تولید می‌کند.
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
[ تعداد بازدید : ۹,۵۶۸ ]
هنگام آلودگی هوا چه میوه‌هایی مصرف کنیم؟
با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران و قرارگرفتن کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، باید از میوه‌هایی استفاده کرد که عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهند.
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
[ تعداد بازدید : ۲,۲۷۷ ]
فواید و خواص انواع جوانه ها برای بدن
کارشناسان تغذیه می‌گویند جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب شده همچنین به دلیل فیبر کافی آنها را به عنوان میان‌وعده پیشنهاد می‌کنند.
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۰۹
[ تعداد بازدید : ۱۷,۵۸۷ ]
نوشیدن چه مقدار چای در روز بی خطر است؟
یافته های جدید دانشمندان میزان کافی و استاندارد نوشیدن چای در هر شبانه روز را مشخص کرده است.
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
[ تعداد بازدید : ۶۸۱ ]
آّب میوه‌ای که روند پیری را کُند می‌کند
بر طبق تحقیقات محققان نوشیدن آب یک میوه، می‌تواند روند پیری بدن را کُند کند.
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
[ تعداد بازدید : ۶۱۸ ]
بهترین زمان مصرف شیر
برخی ها معتقدند که شیر را باید آخر شب خورد و برخی ها هم می گویند شیر را باید صبح ها نوشید. با ما همراه شوید تا بهترین زمان برای نوشیدن شیر را بدانید.
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
[ تعداد بازدید : ۴۷۰ ]
منابع پنهان "قند" را بشناسیم!
مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، خصوصا چربی‌های حیوانی (گوشت، شیر و لبنیات پرچرب)، خطر بروز سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش می‌دهد، بنابراین مصرف آنها را محدود کنید.
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
[ تعداد بازدید : ۱,۳۵۷ ]
​توصیه‌های اشتباه برای کاهش وزن
به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، همیشه برای کاهش وزن توصیه‌های متفاوتی از طرف افراد و نوشته‌های منتشر شده می‌شود که گاهی این نظرات مبنای علمی ندارند و فقط باعث آسیب به سلامت بدن می‌شود، بهتر است به توصیه‌های علمی توجه کنید تا در این راه موفق شوید.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
[ تعداد بازدید : ۴۸۲ ]
۹قانون صبحانه‌ برای افراد مبتلا به دیابت
خوردن یک صبحانه سرشار از پروتئین می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در پیشگیری از افزایش سریع و ناگهانی قند خون پس از وعده غذایی کمک کند.
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
[ تعداد بازدید : ۶۳۰ ]
تغـذیـه منـاسـب روحیـه بهتـر
رژیم غذایی و شیوه زندگی تاثیر عمیقی بر حالت روحی انسان دارند و نتیجه مطالعات نشان می‌دهند که رابطه مستقیمی میان خوراکی که انسان مصرف می‌کند و حالت روحی وی وجود دارد.
۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
[ تعداد بازدید : ۲,۹۸۷ ]
7 ماده غذایی برای ۵۰ ساله ها
مسلم است که بعد از سن 30 سالگی سوخت و ساز بدن ما شروع به کاهش می کند و این یعنی ناچاریم در این سنین روی مواد غذایی انتخابی مان بیشتر تمرکز مثبت کنیم؛ و آنهم برای جلوگیری از افزایش فشار خون، پایین نگه داشتن کلسترول، و محافظت در برابر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2.
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۴۶
[ تعداد بازدید : ۴,۱۷۷ ]
خواص گلابی، برای مقابله با بیماری‌های قلبی و دیابت
به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز، موجب بهبود فشار خون، عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های متابولیکی می‌شود.
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
[ تعداد بازدید : ۴,۳۴۱ ]
افزایش طول عمر با مصرف پروتئین های گیاهی
بررسی های جدید نشان می دهد اگر می خواهید عمر طولانی تری داشته باشید باید به جای پروتئین های حیوانی از نوع گیاهی آن استفاده نمایید.
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۰۵
[ تعداد بازدید : ۶۹۰ ]
سارقان منیزیم بدن
اگرچه مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم یکی از راهبردهای مفید برای دریافت این ماده معدنی به میزان کافی است، عامل مهم دیگری که باید مد نظر قرار داد سن است زیرا با افزایش سن، بدن شما به خوبی گذشته مواد معدنی را جذب نمی کند.
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
[ تعداد بازدید : ۷۸۴ ]
خرما شفای دردها
میوه خرما به دلیل دارا بودن ترکیب دارویی کورتن،در تسکین دردهای مفصلی مؤثر است..
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
[ تعداد بازدید : ۴,۰۴۳ ]
تاثیر بی‌نظیر کلم در مقابله با ویروس کرونا
ویروس کرونا ماه‌هاست که با ظهور ناگهانی خود زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، همه دولت‌های درگیر با این مسئله، سازمان جهانی بهداشت و بسیاری از متخصصان دنیا به دنبال کشف راه‌های درمان و یا مقابله با این ویروس هستند.
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
[ تعداد بازدید : ۹۱۰ ]
بهترین خوراکی‌ها برای مبارزه با آرتروز؛ درد مفاصل را با این خوراکی‌ها به راحتی از بین ببرید
آرتروز یکی از شایع‌ترین مشکلات مزمن مفاصل، ناشی از ساییدگی و پارگی است که باعث کاهش زیرسازی غضروف می‌شود. این عارضه با درد و سفتی مفاصل همراه است. بنا به گزارش بهداشت جهانی حدود 15 میلیون آمریکایی به آرتروز مبتلا هستند.
۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
[ تعداد بازدید : ۲,۹۴۶ ]
کاهش کلسترول و فشار خون با ترکیب این دو روغن بسیار مفید در رژیم غذایی
بارها از تاثیر شگفت انگیز روغن های غیراشباع شده در درمان بیماری ها شنیده اید. ولی این بار نت نوشت اطلاعات مفیدتری در رابطه با درمان و کاهش فشارخون و کلسترول با استفاده از دو روغن خاص به شما ارائه می دهد.
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۱۴
[ تعداد بازدید : ۵,۵۷۰ ]
خوراکی های مهم برای استحکام استخوان را بشناسید!
از آنجا که کلیه ی حرکات بدن ما توسط استخوان ها انجام می شوند تقویت و مراقبت از آن ها بسیار مهم است. اگر به استخوان ها پروتئین به میزان کافی نرسد شکننده خواهند شد. سبزیجات و میوه ها برای استحکام و تقویت استخوان ها مفید هستند از جمله میوه جاتی که به استحکام استخوان ها کمک می کنند موز و هلو می باشند. در این مقاله بیشتر در این باره بخوانید.
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
[ تعداد بازدید : ۴,۰۰۸ ]
برای دریافت فایل الکترونیکی مجله ثمر به صورت pdf در کادر زیر آدرس ایمیل خود را وارد کنید.