10 ماده غذایی که باید پس از 40 سالگی مصرف کنید
مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی سرطان آمریکا کارتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و به طور ویژه سرطان پستان پیوند داده است.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
[ تعداد بازدید : ۶۶۶ ]
ناهار برای بیماران دیابتی
در کنترل دیابت نوع ۲, رژیم غذایی و فعالیت بدنی بسیار با اهمیت هستند. در برنامه غذایی دیابتی باید اصول رژیم سالم مانند تنوع و تعادل رعایت شود. عدم رعایت اصول باعث مشکلات سلامتی دیگر در فرد مبتلا به دیابت می شود.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۰۸
[ تعداد بازدید : ۹۲ ]
تاثیر زردچوبه در بهبود حافظه و کاهش خطر آلزایمر
مطالعه جدید محققان نشان می دهد زردچوبه با بهبود حافظه و خلق و خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن موجب کاهش ریسک آلزایمر می شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
[ تعداد بازدید : ۵۸۸ ]
چگونگی تغذیه در بیماران مبتلا به پوکی استخوان،  آرتروز مفصلی و کم کاری  تیروئید
کنترل اضافه وزن ناشی از کاهش میزان متابولیسم، به ویژه در بیماران درمان نشده، از جمله نکات قابل توجه در درمان کم‌کاری تیروئید است.
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
[ تعداد بازدید : ۱,۰۶۸ ]
۷ عادت تعجب آوری که عاقبتشان، دیابت است!
اضافه وزن و یا داشتن رژیم غذایی فقیر، تنها عواملی نیستند که شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهند. برخی عادات روزمره و البته بسیار تعجب آور نیز از مقصران ابتلا به این بیماری هستند.
۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
[ تعداد بازدید : ۹۳۲ ]
سرنوشت آجیل‌های باقیمانده از عید
آجیل‌ها به دلیل طعم خاص، سهولت مصرف و مغذی بودن جزو مواد غذایی محبوب محسوب می‌شوند و از جمله اقلام غذایی پر مصرف ایرانی‌ها بویژه در ایام عید نوروز هستند. به دلیل چربی بالا، در صورتی که شرایط نگهداری آنها مناسب نباشد بسرعت اکسید شدن در آنها رخ می‌دهد و بد طعم می‌شوند.
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
[ تعداد بازدید : ۱,۱۹۵ ]
مشکلات تغذیه ای در دوره سالمندی و راه حل های آن
یکی از مشکلات موجود در دوران سالمندی، مشکلات تغذیه ای است؛ امری که در صورت قدری توجه، به خوبی قابل حل شدن خواهد بود.
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۳۶
[ تعداد بازدید : ۶۰۰ ]
تعطیلات نوروزی با تغذیه سالم
خیلی از ما در تعطیلات نوروزی به بهانه دید و بازدید، مهمانی و سفر، دل به خوردنی‌های شیرین، شور و چرب و پرکالری می‌سپاریم و بی‌خیال مراعات تغذیه می‌شویم. به همین علت، آغاز سال نو با تغییرات گسترده و مهم در تغذیه ما همراه می‌شود و معمولا این تغییرات بر سلامت ما اثرات ناخوشایند به جا می‌گذارد.
۰۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
[ تعداد بازدید : ۳۹۴ ]
لذت بردن از عمری طولانی با این کارها
برای داشتن عمری طولانی و همینطور سالم بهتر است یک سری تغییرات سالم در خورد و خوراکتان بدهید و سعی کنید آنان را رعایت کنید
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۳۴
[ تعداد بازدید : ۹۸۶ ]
راز طول عمر از زبان متخصص طول عمر ۱۰۵ ساله
هینوهارا در آن زمان ۹۷ ساله بود و به خاطر سلامتی جسمی و روانی و هم چنین نقش قابل تحسینش به عنوان یکی از باسابقه‌ترین فیزیکدانان و معلمان جهان مورد احترام بود.
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۰۶
[ تعداد بازدید : ۹۶۵ ]
میوه هایی که هرگز نباید با هم خورده شوند!!
ترکیب برخی میوه ها با یکدیگر نه تنها ممکن است سودی به همراه نداشته باشد، بلکه گاهی اوقات می تواند جان فرد را نیز در معرض تهدید قرار دهد.پس این میوه ها نباید با هم خورده شوند.
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
[ تعداد بازدید : ۶۴۳ ]
فواید و خواص انواع جوانه ها برای بدن
کارشناسان تغذیه می‌گویند جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب شده همچنین به دلیل فیبر کافی آنها را به عنوان میان‌وعده پیشنهاد می‌کنند.
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
[ تعداد بازدید : ۱,۶۲۱ ]
20 ماده غذایی ضروری که همه افراد 45 سال به بالا باید مصرف کنند
یک راه حل خوشمزه برای جلوگیری از ابتلا به دیابت، افزایش وزن، درد مفاصل و دیگر بیماری مرتبط با سن وجود دارد: تغییر سبک رژیم غذایی.
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
[ تعداد بازدید : ۹۹۱ ]
با این نوشیدنی چشمانتان را مانند عقاب تیزبین کنید
یک جراح روسی با استفاده از آلوئه ورا، نوشیدنی معجزه آسایی را برای بهبود و تقویت بینایی و دید چشم به بیماران توصیه کرد.
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۲۹
[ تعداد بازدید : ۶۲۷ ]
غذاهای ضد آرتروز
برای کسی که با مشکل آرتروز مواجه است کلسیم ارزش بالایی دارد. زمانی که کلسیم با ویتامین C همراه می‌شود می‌تواند دردهای آرتروز زانو و پا را تسکین دهد.
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
[ تعداد بازدید : ۱,۱۴۹ ]
اصول صحیح تغذیه برای داشتن دوره سالمندی سالم و با نشاط
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصول صحیح تغذیه برای اینکه فرد در دوره سالمندی سالم و با نشاط باشد را تشریح کرد.
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
[ تعداد بازدید : ۲۷۳ ]
فواید تخمه کدو: تقویت بدن تا سلامت هورمون‌ها
تخمه کدو نسبتاً کم کالری و در عین حال سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است. این تخمه‌های خوشمزه برای روزهای سرد مناسب هستند و توصیه می‌شود بدون اینکه دچار افراط شوید از این تخمه‌های مغذی میل کنید.
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
[ تعداد بازدید : ۶۸۸ ]
روزانه دو عدد موز سیاه شده بخورید!

همه میگن خوردن یک سیب در روز شما را از پزشک دور می‌کند، اما من می‌گویم خوردن یک موز در روز شما را از پزشک دور می‌کند. این میوه علاوه بر خوشمزه بودن فواید سلامتی زیادی دارد مخصوصا موز‌های سیاه شده. اینجا دلایل این که چرا خوردن موز سیاه شده مفید است را بخوانید.
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۹:۵۹
[ تعداد بازدید : ۲۹۱ ]
نوشیدنی هایی برای جوان ماندن
با مصرف بعضی از مواد غذایی می توان برای سال های بیشتری جوان ماند و احساس سرزندگی و نشاط کرد.
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
[ تعداد بازدید : ۷۰۱ ]
شیر را معجزه آسا کنید
برای این افراد بهترین روش مصرف شیر در منابع طب سنتی این است که شیر را با دارچین میل کنند تا هم سردی شیر را بگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق شیر است و شیر را تا مفاصل می‌برد.
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
[ تعداد بازدید : ۴۵۹ ]