موزهای سیاه شده را دور نریزید
آیا می دانید موزهای لکه دار سیاه خواص سلامتی فراوانی دارند و می توانند شما را در پیشگیری و کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کنند؟
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
[ تعداد بازدید : ۷۳۰ ]
خوردن «جو دوسر» در صبحانه راهی برای مقابله با آرتروز
به گفته محققان، خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و میوه و سبزیجات کافی در طول روز می تواند از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
[ تعداد بازدید : ۸۰۱ ]
25 خوراکی که مبتلایان به پرفشاری خون باید از آن اجتناب کنند
فشار خون بالا یا همان پرفشاری خون باعث می‌شود قلب برای پمپاژ خون به سراسر بدن سخت‌تر کار کند پس برای حفظ سلامت قلب باید مراقب باشیم تا فشار خونمان همیشه در محدوده‌ی سلامتی قرار داشته باشد.
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۴
[ تعداد بازدید : ۱۴۶ ]
غذاهایی که خون را رقیق و غلیظ می‌کنند
دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بهترین ماده غذایی، غذایی معتدل است که برای افراد با فعالیت روزانه متوسط توصیه می‌شود، همچنین تخم‌مرغ عسلی باعث تولید خون رقیق و گوشت گوساله خون غلیظ تولید می‌کند.
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
[ تعداد بازدید : ۲,۵۳۴ ]
مواد غذایی که درد مفاصل را تشدید می‌کند
درد مفاصل می‌تواند به راحتی بر تمام جوانب زندگی یک فرد تأثیر بگذارد به طوری که در انجام یک سری از وظایفش در محل کار دچار مشکل شود و یا مثلا بالا رفتن از پله‌ها برایش بسیار سخت باشد.
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
[ تعداد بازدید : ۲۹۴ ]
آیا میتوان روزانه چند قرص ویتامین یا مکمل مصرف کرد؟
اینکه آیا مصرف روزانه یک یا دو یا چند قرص ویتامین ، مواد معدنی و یا سایر مکمل ها صحیح است یا خیر موضوع سوال بسیاری از مردم است .
۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۵۶
[ تعداد بازدید : ۶۶,۳۹۷ ]
به یازده دلیل، زیاد گیلاس بخورید
گیلاس یک میوه خوشمزه، زیبا و خوش طعم است. زمانی که گیلاس می‌خورید به غیر از طعم آن می‌توانید از مزایایی که برای بدن دارد نیز استفاده کنید.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
[ تعداد بازدید : ۳۰۴ ]
۷ گام برای افزایش سطح انرژی روزانه
اگر گمان می کنید خستگی شما در طول روز، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید. اما این را بدانید که بیشترین علل مربوط به خستگی های روزانه ناشی از رژیم های غلط غذایی است.
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
[ تعداد بازدید : ۸۵۴ ]
10 ماده غذایی که باید پس از 40 سالگی مصرف کنید
مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی سرطان آمریکا کارتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و به طور ویژه سرطان پستان پیوند داده است.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
[ تعداد بازدید : ۸۶۷ ]
ناهار برای بیماران دیابتی
در کنترل دیابت نوع ۲, رژیم غذایی و فعالیت بدنی بسیار با اهمیت هستند. در برنامه غذایی دیابتی باید اصول رژیم سالم مانند تنوع و تعادل رعایت شود. عدم رعایت اصول باعث مشکلات سلامتی دیگر در فرد مبتلا به دیابت می شود.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۰۸
[ تعداد بازدید : ۴۳۸ ]
تاثیر زردچوبه در بهبود حافظه و کاهش خطر آلزایمر
مطالعه جدید محققان نشان می دهد زردچوبه با بهبود حافظه و خلق و خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن موجب کاهش ریسک آلزایمر می شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
[ تعداد بازدید : ۸۳۸ ]
چگونگی تغذیه در بیماران مبتلا به پوکی استخوان،  آرتروز مفصلی و کم کاری  تیروئید
کنترل اضافه وزن ناشی از کاهش میزان متابولیسم، به ویژه در بیماران درمان نشده، از جمله نکات قابل توجه در درمان کم‌کاری تیروئید است.
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
[ تعداد بازدید : ۱,۳۴۰ ]
۷ عادت تعجب آوری که عاقبتشان، دیابت است!
اضافه وزن و یا داشتن رژیم غذایی فقیر، تنها عواملی نیستند که شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهند. برخی عادات روزمره و البته بسیار تعجب آور نیز از مقصران ابتلا به این بیماری هستند.
۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
[ تعداد بازدید : ۱,۱۶۹ ]
سرنوشت آجیل‌های باقیمانده از عید
آجیل‌ها به دلیل طعم خاص، سهولت مصرف و مغذی بودن جزو مواد غذایی محبوب محسوب می‌شوند و از جمله اقلام غذایی پر مصرف ایرانی‌ها بویژه در ایام عید نوروز هستند. به دلیل چربی بالا، در صورتی که شرایط نگهداری آنها مناسب نباشد بسرعت اکسید شدن در آنها رخ می‌دهد و بد طعم می‌شوند.
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
[ تعداد بازدید : ۱,۴۲۱ ]
مشکلات تغذیه ای در دوره سالمندی و راه حل های آن
یکی از مشکلات موجود در دوران سالمندی، مشکلات تغذیه ای است؛ امری که در صورت قدری توجه، به خوبی قابل حل شدن خواهد بود.
۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۳۶
[ تعداد بازدید : ۷۴۲ ]
تعطیلات نوروزی با تغذیه سالم
خیلی از ما در تعطیلات نوروزی به بهانه دید و بازدید، مهمانی و سفر، دل به خوردنی‌های شیرین، شور و چرب و پرکالری می‌سپاریم و بی‌خیال مراعات تغذیه می‌شویم. به همین علت، آغاز سال نو با تغییرات گسترده و مهم در تغذیه ما همراه می‌شود و معمولا این تغییرات بر سلامت ما اثرات ناخوشایند به جا می‌گذارد.
۰۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
[ تعداد بازدید : ۵۱۷ ]
لذت بردن از عمری طولانی با این کارها
برای داشتن عمری طولانی و همینطور سالم بهتر است یک سری تغییرات سالم در خورد و خوراکتان بدهید و سعی کنید آنان را رعایت کنید
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۳۴
[ تعداد بازدید : ۱,۱۹۴ ]
راز طول عمر از زبان متخصص طول عمر ۱۰۵ ساله
هینوهارا در آن زمان ۹۷ ساله بود و به خاطر سلامتی جسمی و روانی و هم چنین نقش قابل تحسینش به عنوان یکی از باسابقه‌ترین فیزیکدانان و معلمان جهان مورد احترام بود.
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۰۶
[ تعداد بازدید : ۱,۰۹۲ ]
میوه هایی که هرگز نباید با هم خورده شوند!!
ترکیب برخی میوه ها با یکدیگر نه تنها ممکن است سودی به همراه نداشته باشد، بلکه گاهی اوقات می تواند جان فرد را نیز در معرض تهدید قرار دهد.پس این میوه ها نباید با هم خورده شوند.
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
[ تعداد بازدید : ۷۷۵ ]
فواید و خواص انواع جوانه ها برای بدن
کارشناسان تغذیه می‌گویند جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب شده همچنین به دلیل فیبر کافی آنها را به عنوان میان‌وعده پیشنهاد می‌کنند.
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
[ تعداد بازدید : ۲,۷۰۸ ]