غذاهای پاییزی بخورید
از دیدگاه طب سنتی هر فصل مزاج خاص خود را دارد و حتما باید سبک زندگی و غذاها نیز متناسب با فصل تغییر کند تا فرد سالم بماند و دچار بیماری‌های روحی و جسمی مرتبط با فصل نشود .
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
[ تعداد بازدید : ۶۸۷ ]
شیر طلا ؛ معجون ضد سرماخوردگی
چرا باید معجون طلایی شیر و زردچوبه بخوریم؟ یکی از عمده‌ترین دلایل آن سرماخوردگی است؛ با ما همراه باشید.
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
[ تعداد بازدید : ۲۳۳ ]
پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف قارچ
محققان ژاپنی با مطالعه روی 36 هزار مرد به دستاوردهای جالبی درباره تاثیر شگفت انگیز قارچ در پیشگیری از سرطان پروستات رسیده اند
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
[ تعداد بازدید : ۱۹۹ ]
۶ عادت غلطی که از مصرف شکر، خطرناکترند!
شکر به شکل موذیانه ای از بسیاری از راه ها، وارد غذای مصرفی ما می شود.
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
[ تعداد بازدید : ۷۶۴ ]
نباید های غذایی برای پوکی استخوان
برخی مواد غذایی یا حتی مواد مغذی تراکم استخوان را کاهش می دهد و این کاهش علت اصلی پوکی استخوان است.
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۴۱
[ تعداد بازدید : ۷۲۲ ]
مواد غذایی با خاصیت «ضد پیری»
«حفظ جوانی پوست و مهار روند پیری در بدن با استفاده از یک رژیم غذایی صحیح و مناسب امکان‌پذبر است. کارشناسان هشت ماده غذایی حاوی ریزمغذی‌های مفید را برای این منظور نام بردند.
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
[ تعداد بازدید : ۱۸۹ ]
تغذیه سالمندی و سبک زندگی سالم چقدر اهمیت دارد؟

اضافه وزن، فشار و قندخون بالا، عدم مصرف میوه‌جات و سبزیجات و... از مشکلات شایعی هستند که تغذیه صحیح یکی از راه‌های کنترل آنها است و در صورت عدم توجه به آنها میزان ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی و همچنین سرطان‌ها افزایش می‌یابد.
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۳۷
[ تعداد بازدید : ۱۸۰ ]
پرضررترین صبحانه‌ها؛ این مواد غذایی را ناشتا نخورید
غلات بدون سبوس دارای قند و کربوهیدرات فراوانی بوده، در حالی که فیبر کمی دارد و موجب افزایش و کاهش ناگهانی قند خون می‌شود.
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
[ تعداد بازدید : ۲۸۲ ]
زندگی در چهل سالگی شروع می شود اگر...
ضرب المثلی قدیمی می گوید زندگی در چهل سالگی تازه شروع می شود. تحقیقات تازه صحت این گفته را در صورت ترک سیگار ، خوردن میوه وسبزیجات تازه و ورزش کردن تایید می کند و رعایت این نکات می تواند 20 سال بعد برای شخص دوران پیری کم دردسرتر را رقم بزند.
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
[ تعداد بازدید : ۹۰۵ ]
موزهای سیاه شده را دور نریزید
آیا می دانید موزهای لکه دار سیاه خواص سلامتی فراوانی دارند و می توانند شما را در پیشگیری و کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کنند؟
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
[ تعداد بازدید : ۱,۰۲۸ ]
خوردن «جو دوسر» در صبحانه راهی برای مقابله با آرتروز
به گفته محققان، خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و میوه و سبزیجات کافی در طول روز می تواند از تحلیل استخوان ها پیشگیری نماید.
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
[ تعداد بازدید : ۱,۱۱۳ ]
25 خوراکی که مبتلایان به پرفشاری خون باید از آن اجتناب کنند
فشار خون بالا یا همان پرفشاری خون باعث می‌شود قلب برای پمپاژ خون به سراسر بدن سخت‌تر کار کند پس برای حفظ سلامت قلب باید مراقب باشیم تا فشار خونمان همیشه در محدوده‌ی سلامتی قرار داشته باشد.
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۴
[ تعداد بازدید : ۲۶۳ ]
غذاهایی که خون را رقیق و غلیظ می‌کنند
دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بهترین ماده غذایی، غذایی معتدل است که برای افراد با فعالیت روزانه متوسط توصیه می‌شود، همچنین تخم‌مرغ عسلی باعث تولید خون رقیق و گوشت گوساله خون غلیظ تولید می‌کند.
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
[ تعداد بازدید : ۳,۱۲۳ ]
مواد غذایی که درد مفاصل را تشدید می‌کند
درد مفاصل می‌تواند به راحتی بر تمام جوانب زندگی یک فرد تأثیر بگذارد به طوری که در انجام یک سری از وظایفش در محل کار دچار مشکل شود و یا مثلا بالا رفتن از پله‌ها برایش بسیار سخت باشد.
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
[ تعداد بازدید : ۵۹۹ ]
آیا میتوان روزانه چند قرص ویتامین یا مکمل مصرف کرد؟
اینکه آیا مصرف روزانه یک یا دو یا چند قرص ویتامین ، مواد معدنی و یا سایر مکمل ها صحیح است یا خیر موضوع سوال بسیاری از مردم است .
۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۵۶
[ تعداد بازدید : ۸۲,۰۹۳ ]
به یازده دلیل، زیاد گیلاس بخورید
گیلاس یک میوه خوشمزه، زیبا و خوش طعم است. زمانی که گیلاس می‌خورید به غیر از طعم آن می‌توانید از مزایایی که برای بدن دارد نیز استفاده کنید.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
[ تعداد بازدید : ۴۱۱ ]
۷ گام برای افزایش سطح انرژی روزانه
اگر گمان می کنید خستگی شما در طول روز، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید. اما این را بدانید که بیشترین علل مربوط به خستگی های روزانه ناشی از رژیم های غلط غذایی است.
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
[ تعداد بازدید : ۱,۰۹۴ ]
10 ماده غذایی که باید پس از 40 سالگی مصرف کنید
مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی سرطان آمریکا کارتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و به طور ویژه سرطان پستان پیوند داده است.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
[ تعداد بازدید : ۹۴۵ ]
ناهار برای بیماران دیابتی
در کنترل دیابت نوع ۲, رژیم غذایی و فعالیت بدنی بسیار با اهمیت هستند. در برنامه غذایی دیابتی باید اصول رژیم سالم مانند تنوع و تعادل رعایت شود. عدم رعایت اصول باعث مشکلات سلامتی دیگر در فرد مبتلا به دیابت می شود.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۰۸
[ تعداد بازدید : ۷۵۹ ]
تاثیر زردچوبه در بهبود حافظه و کاهش خطر آلزایمر
مطالعه جدید محققان نشان می دهد زردچوبه با بهبود حافظه و خلق و خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن موجب کاهش ریسک آلزایمر می شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
[ تعداد بازدید : ۱,۰۵۴ ]